Reklama na Facebooku bude i v komentářích

LP Fish
27. 6. 2011 9:20
Elitní reklamní agentury radí Facebooku, jak vydělávat. Pomůžete jim vy a vaši přátelé - o reklamách prý budete na Facebooku diskutovat
Foto: Reuters

Facebook zahájil éru nového reklamního přístupu ke svým uživatelům. Kromě klasických reklam na pravé straně uživatelského prostředí teď budou mít reklamní společnosti možnost využívat při svých reklamních kampaních také komentáře, video komentáře a další reklamní nástroje. Novinka bude prozatím přístupná jen pro prémiové, placené firemní účty.

Pokud se uživatel rozhodne odpovědět na reklamní otázku, přesune se komunikace na hlavní stránku, kde se k ní budou moci vyjádřit i jeho přátelé. Podle serveru AdAge si od toho značky slibují, že se o jejich tématech rozjedou na stránkách Facebooku vtipné i břitké rozhovory, typické pro toto médium. Ty nejvhodnější odpovědi uživatelů, bude pak reklamní oddělení Facebooku používat jako sponzorované příběhy.

Komunita agentur a kreativců

Již v dubnu Facebook rozjel specializované komunitní stránky Facebook Studio. Reklamní agentury a kreativci si tu sdělovali nápady a názory na různé pojetí reklamních kampaní. Především se tu ale měli dobrat způsobu, jak na Facebooku vytvořit úspěšnou reklamní stránku.

Facebook kvůli tomu vytvořil také dvanáctičlennou radu složenou z nejprestižnějších reklamních agentur, jejíž členové se budou čtyřikrát do roka setkávat a rokovat o podnětech. Členství bude mezi agenturami rotovat, nepůjde tedy jen o dvanáct vybraných, ale měl by zahrnout co největší prostor reklamního trhu.

Zapojete se, prosím

Reklamní novinka vznikla právě díky této spolupráci a jejím duchovní otcem je agentura Leo Burnett. Mark Renshaw z této agentury pro AdAge podtrhuje unikátní přístup této novinky: "Na rozdíl od jiných reklamních agentur nechceme lidem říkat, jak o značce přemýšlet. Jen je požádáme, aby se zapojili do diskuse." Prvním reklamním tazatelem bude podle AdAge společnost Hallmark. Otázka bude znít: "Jak si z léta uděláte speciální událost? " Dalšími klienty pak budou firmy Buick, Samsung a Allstate.

Facebook se tak rozhodl využít potenciálu svých uživatelů diskutovat na jakékoli téma. Otázky by se neměly týkat značek samotných, ale spíš oblastí ve kterých propagované značky působí, a mohly by se tak stát základem pro širší reklamní kampaně, vycházející přímo z nápadů uživatelů. Reklamní agentury tak mohou testovat svá témata na mnohem širším vzorku lidí než dřív.

Miliony reklamních uživatelů

Reklamy na Facebooku jsou vysoce efektivní. Podle nedávné studie každý uživatel Facebooku navštíví ročně také dvacet stránek značek, které na něm mají reklamu. Podle viceprezidenta Facebooku pro globální marketing tyto značky ohodnotí tlačítkem "líbí se mi" okolo padesáti milionů lidí denně.

Své sociální sítě učí vydělávat i konkurence, Twitter v podobě promo-tweetů, které posílá uživatelům, LinkedIn pak formou reklamního boxu, který zobrazí zmínky a doporučení uživatele pro ostatní.

 

Právě se děje

Další zprávy