Server Sportify se specializuje na hudební průmysl. Registrovaný uživatel má přístup k nepřebernému množství skladeb od méně známých po slavné kapely. Přesto musel server nedávno čelit trapné situaci, že poslední album skupiny Coldplay Mylo Xyloto se zde neobjevilo. Rozumný a prospěšným krokem bylo, že se v létě otevřel trhu ve Spojených státech. Zásluhou různých faktorů, včetně zájmu amerických online uživatelů a propojení se sociální sítí Facebook, se nyní může honosit cifrou 2,5 milionu registrovaných a platících návštěvníků.
Spotify hlásí z Ameriky úspěch
Na Spotify lze poslouchat rádio, prohlížet biografie hvězd hudebního světa nebo sdílet s přáteli oblíbené skladby. Malý hudební svět sám pro sebe umožňuje v prvé řadě poslouchání muziky online a zdarma. Na výběr je několik možností registrace - od omezené, při které se nic neplatí, ale počet skladeb k legálnímu poslechu je na měsíc omezen, nebo prémiové, díky které se Spotify dostane i do přenosného zařízení jako smartphone. V březnu měla služba teprve milion platících uživatelů. Díky tomu, že se podařila dohoda se čtyřmi velkými hudebními vydavatelstvími a Spotify začalo bojovat o americké posluchače, se vcelku rychle dostal ke zmíněnému číslu. Blíží se i tři miliony?
Spotify, nebo Google Music?
Zasáhnout by mohl Google, který před nedávnem spustil vlastní službu hudební knihovny pod názvem Google Music. Internetový gigant, který začínal s vyhledávačem, měl stejně jako Spotify těžké pořízení, aby získal podporu od velkých vydavatelů. Nakonec se musel spokojit se třemi, Warner zůstal nepřístupný.