Plán společnosti Adobe na jednoduché spuštění služby Creative Cloud má trhliny. Málokdo totiž chápe, proč by měl společnosti platit měsíčně padesát dolarů, když si za velké peníze koupil licenci na provozování celého balíku programů Adobe CS. Výhoda je to v prvé řadě pro toho, kdo zatím programy Adobe nevlastní. Hlavním klíčem Creative Cloudu je sjednocení všeho softwarového vybavení pod jednu střechu. Ať už tedy používáte počítačové programy typu Photoshop či Illustrator, nebo využíváte Adobe Touch aplikace na tablety.
Lightroom, Muse, Edge a 20 GB místa k tomu
K tomu získá uživatel automatické a rychlé aktualizace a doplňky programů hned jak vyjdou. V balíku programů budou také programy na tvorbu internetových stránek Muse a také Edge. Kdo pracuje s fotografiemi v nativním formátu RAW, nemusí si bokem dokupovat přicházející verzi programu Lightroom s číslovkou čtyři. A kromě toho technologie cloudů umožní sdílet vlastní výtvory, diskutovat nebo komentovat práci ostatních. Dvacet GB místa poslouží jako dostatečný prostor, aby člověk mohl svou práci spravovat na různých přístrojích.
Budoucnost softwaru v cloudech
Adobe se tak posouvá do éry, které vládnou přenosné přístroje, smartphony, tablety a jejich hybridy. Neopomnělo včas vydat specializované aplikace svých programů pro tyto přístroje, ale komplexní řešení by měl přinést až Creative Cloud. Kdo by měl zájem jenom o část z programů, může ho zajímat, že Adobe plánuje v rámci Creative Cloud vytvořit i sérii menších předplatitelských balíčků. Jestli Adobe uvažuje správným směrem, to ukáže třeba i připravovaná verze Photoshop CS6.