New York - Americké aerolinky Continental Airlines mohly s United Airlines vytvořit největší leteckou společnost na světě. Generální ředitel Continental Lawrence Kellner ale rozhodl, že firmě bude lépe samotné.
Mohou za to údajně špatné finanční podmínky v United Airlines.
Hledá se silnější partner
"V porovnání se zbytkem odvětví máme výraznou kulturní, provozní a finanční sílu a chceme si ji ochránit a rozšířit. Za fúze s jiným přepravcem bychom ji v dnešním prostředí vystavili rizikům," stojí v prohlášení společnosti Continental.
Jednáním však není konec. Mluví se o tom, že společnost jedná s AMR, mateřskou firmou American Airlines a British Airways.
Přestože Continental Airlines vykázaly v prvním čtvrtletí ztrátu, jejich postavení je stále stabilní. Větší zisk vykázaly pouze Southwest Airlines.
Fúzí proti stoupajícím cenám paliv
Rozhodnutí odstoupit od fúze přichází jen dva týdny poté, co spojením Delta Air Lines a Northwest Airlines vznikly největší aerolinky světa.
Čtěte více: Vznikly největší aerolinky světa. Partner ČSA fúzuje
I v tomto případě bylo smyslem spojení snížení nákladů, kterým obě firmy chtějí čelit stoupajícím cenám paliv a být konkurenceschopnější ve světovém měřítku.
Ve Spojených státech za poslední měsíc zkrachovalo hned několik leteckých přepravců.
Tisíce zaměstnanců propustili nízkonákladoví přepravci jako ATA, Aloha Airlines nebo Skybus. Včera vyhlásila bankrot další z nich - letecká společnost EOS, která zajištovala spojení mezi Londýnem a New Yorkem.