Tuto zprávu zveřejnila asociace prodejců NRF s tím, že letošní růst nebude tak velký jako loni, kdy předvánoční tržby poskočily 6,1 procenta.
Důvodem šetření při útratách za jídlo a dárky jsou především vysoké ceny benzínu a stagnující trh s nemovitostmi. Američané se totiž začínají bát ekonomické budoucnosti a jsou ochotni se raději uskromnit.
"Po mnoho let se zákazníci cítili spokojení a šťastní, protože když seděli na zápraží svého domu, věděli, že pod sebou mají hodnotný majetek," říká pro agenturu Bloomberg Tracy Mullinová, prezidentka asociace obchodníků NRF.
"To je nyní pryč. Lidé se bojí o cenu svých nemovitostí a tak ztrácí i optimismus při nakupování," dodává.
Velký závěr
Poslední dva měsíce v roce jsou pro obchodníky velice významné, protože jim přinášejí minimálně pětinu ročních příjmů. A přestože nemohou čekat stejně dobrý růst tržeb jako loni, pořád je to nad desetiletým průměrem, který je 4,6 procenta.
Během listopadu slaví Američané hned dva významné svátky: Den veteránů a Den díkuvzdání. Oba tyto dny znamenají nákup dárků, hostiny a oslavy se spoustou jídla a pití.
Prosinec je potom v obchodech ve vleku vánočních svátků.
Šperky a software
Na své si přijdou především prodejci luxusního zboží. Ti jsou podle Mullinové dobře připraveni jak zásobami, tak marketingovými kampaněmi.
Dobré obchody čekají podle odhadů i na největší softwarovou firmu světa Microsoft. Ta chystá vydání nového multimediálního přehrávače Zune. Díky němu by si však mohl k vysokým tržbám dopomoci i celý trh s elektronikou.