Podle správkyně firma neoprávněně uznávala pohledávky a věřitelům by mohla způsobit škodu až 0,8 miliardy Kč. Vyplývá to z insolvenčního rejstříku. Vagonka už nemá žádný provoz, loni její areál koupila Traťová strojní společnost za 750,7 milionu Kč. Správkyně závod prodala v insolvenčním řízení.
Firma je od roku 2014 v úpadku. Soudy musí znovu rozhodnout, zda nad vagonkou, která se dříve jmenovala Legios, vyhlásí konkurz, nebo povolí reorganizaci. Nejvyšší soud totiž vrátil případ lounského výrobce vagonů nedávno na začátek, zrušil verdikt nižších instancí o konkurzu.
"Soud po posouzení návrhu dospěl k závěru, že je důvodný a situace více než alarmující, neboť dlužníkův postup v poslední době svědčí o naprosté lhostejnosti k plnění svých povinností v tomto insolvenčním řízení. Insolvenční soud měl již v minulosti výhrady k dlužníkovu jednání. … Dlužník opakovaně nejedná v souladu s platně vydanými a účinnými předběžnými opatřeními," uvedl soudce Zdeněk Strnad.
Insolvenční správkyně Petra Hýsková v insolvenčním rejstříku uvedla, že HMS nakládá s majetkovou podstatou, zatěžuje ji v neprospěch oprávněných věřitelů, přičemž se správkyní nekomunikuje. "Tímto způsobem může oprávněným věřitelům způsobit v krajním případě škodu až do výše 0,8 miliardy Kč," uvedla Hýsková.
Správkyně již dříve navrhla, že krajský soud by měl znovu vyhlásit konkurz. Reorganizace podle ní není možná, protože firma již nevlastní žádný provoz a nemá ani zaměstnance. Předpokladem povolení reorganizace je podle Hýskové to, že firma má funkční závod.
Vagonku vlastnil podnikatel František Savov, který je obviněn v kauze daňových podvodů a žije v Londýně. Podle serveru E15 je případ jedním z "kolbišť" mezi ním a podnikatelem Michalem Strnadem.