Prodej cukrovinek na Velikonoce je vyšší než loni. Lidé skupují i dekorace a alkohol

ČTK ČTK
1. 4. 2021 13:59
Prodej cukrovinek na Velikonoce je letos podle potravinářských řetězců vyšší než v loňském roce, blíží se hodnotám roku 2019. I loni přitom byly tyto svátky poznamenány protiepidemickými opatřeními v boji proti koronaviru. Někteří prodejci sledují meziročně vyšší poptávku po velikonočních dekoracích, pomlázkách a také alkoholu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Z důvodu letošního zákazu prodeje na Velký pátek obchodní sítě zaznamenaly vyšší počty zákazníků už ve středu, další nárůst očekávají tento čtvrtek. Posílily směny, situaci přizpůsobily plán zásobování. Vyplývá to z ankety ČTK mezi řetězci.

Prodeje velikonočních produktů za březen se navzdory pandemii a souvisejícím restrikcím výrazně podle mluvčího společnosti Penny Tomáše Kubíka nezměnily. Lidé se na svátky podle něj připravují, i když je pravděpodobně budou trávit doma jen s okruhem nejbližších. Zájem o cukrovinky a tematické dekorace loni v Penny podle Kubíka klesl zhruba o šest procent, letos se dostal na úroveň roku 2019.

Prodej alkoholu loni v Penny meziročně o šest procent vzrostl, letos v březnu řetězec oproti loňsku zaznamenal nárůst o 25 procent. Důvodem jsou podle Kubíka uzavřené restaurace a bary, vliv má ale také počasí, nabídka akčních produktů i módní trendy. "Jedním z nejsilnějších trendů současnosti je výrazný nárůst popularity ginů. Jedná se o vůbec nejsilněji rostoucí kategorii alkoholu, a to nejen před Velikonoci, ale za celý uplynulý rok," řekl Kubík.

Češi si podle mluvčí společnosti Billa Dany Bratánkové na vládní omezení už zvykli, není tak patrný pokles prodejů cukrovinek. "Dostáváme se letos na hodnoty před pandemickým rokem 2020. Celkový výsledek bude ale ovlivněn uzavřením obchodů na Velký pátek. V jakém procentu to bude, budeme schopni vyhodnotit až po Velikonocích," uvedla.

V hypermarketech Globus se podle jejich mluvčí Lutfii Volfové prodeje cukrovinek nedostaly na předloňskou úroveň, ale jsou lepší než loni. Lidé podle ní mají velký zájem o kvalitní a prémiové výrobky, naopak klesá poptávka po levnějších figurkách. V prodeji alkoholu byl podle Volfové z posledních třech let nejúspěšnější rok 2019. Letos oproti loňsku zájem vzrostl, ale stejně jako minulý rok zákazníci kupují spíše levnější varianty lihovin.

Globus podle Volfové letos sleduje meziročně více než dvojnásobnou poptávku po pomlázkách, oproti roku 2019 je to nárůst o 40 procent. Prodej velikonočních dekorací ve srovnání s loňskem vzrostl také dvojnásobně, oproti předloňsku o pětinu.

V Kauflandu lidé podle mluvčí společnosti Renaty Maierl nejvíce nakupují tradiční velikonoční sortiment pečiva jako mazance, jidáše a beránky. Velmi žádané jsou podle ní také různé druhy mas z vlastního masozávodu Kauflandu.

"Již včera (ve středu) jsme zaznamenali zvýšený zájem zákazníků o předvelikonoční nákupy. Stejnou frekvenci nákupů očekáváme i dnes a o víkendu. Na případný zvýšený zájem ze strany zákazníků jsme za dodržení veškerých hygienických opatření plně připraveni," dodala mluvčí.

Češi si mohou potraviny nakoupit dnes po celý den, v pátek budou z rozhodnutí vlády prodejny zavřené. V běžné otevírací době budou obchody opět fungovat v sobotu a neděli, na Velikonoční pondělí v provozu nebudou.

 

Právě se děje

Další zprávy