Špatně vyřešená reklamace a polovina lidí se už nevrátí. Češi jsou k e-shopům nároční

Iva Špačková Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Foto: Ipsos, Acomware

Co rozhoduje o volbě nákupního místa

Nakupování on-line nahrává většinou nižší cena zboží oproti kamenným prodejnám. Tento benefit oceňuje téměř čtyřicet procent respondentů. Čtvrtina dává přednost tomu, že nemusí nikam jezdit a ušetří tak čas a podobnému podílu lidí vyhovuje, že ušetří za benzin.

Kamenná prodejna naopak vyhovuje lidem v případě, že si chtějí zboží důkladně prohlédnout (36 %). Čtvrtina lidí nakupuje v obchodech v okamžiku, kdy nechtějí na nic čekat a chtěj mít zboží hned. Pětina Čechů nakupuje v klasických obchodech proto, že jdou jen tak kolem a vzpomenou si něco koupit.

 

Právě se děje

Další zprávy