Špatně vyřešená reklamace a polovina lidí se už nevrátí. Češi jsou k e-shopům nároční

Iva Špačková Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Foto: Ipsos, Acomware

Obchod jako showroom

Kamenné obchody jsou pro kupující důležité nejen proto, že si v nich mohou kupující zboží těsně před koupí zkontrolovat, ale pro mnoho váhajících uživatelů plní roli showroomu, kde si chtějí potvrdit, že jejich volba po internetu byla správná. Pokud si to nepotvrdí, kliknou nakonec na jiné zboží.

"Před nákupem v e-shopu se alespoň někdy vydá do kamenné prodejny 71 % budoucích zákazníků," uvádí Penkala. Lidé přitom nepochybují o přínosech takového chování. Kupříkladu návštěvu prodejny hodnotí 70 % lidí pozitivně s tím, že jim s výběrem produktu skutečně pomohla.

 

Právě se děje

Další zprávy