Praha - Mobilní signál v metru pohlcuje další tunely. Konsorcium operátorů (Cetin, O2, T-Mobile, Vodafone) nechalo rozšířit počet stanic, mezi kterými cestující nepřijde o mobilní signál. Na začátku října mohli nově cestující využívat volání a mobilních dat mezi stanicemi Muzeum a Vyšehrad.
Od úterý je pak pokrytý celý úsek Muzeum - Roztyly na lince C. Připojení v kvalitě 4G funguje už od zprovoznění na dosud nejnovějším úseku pražského metra Dejvická - Nemocnice Motol na lince A.
V příštím roce hodlají firmy nechat zřídit signál mezi 21 stanicemi v centru města. V letech 2020 a 2021 pak mají být pokryty všechny další stanice a tunely mezi nimi, stojí v tiskové zprávě.
"Daří se zvyšovat komfort cestujících a zároveň tím plníme to, co jsme slíbili," uvedla k tomu končící pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Cena projektu, který se kvůli sporům operátorů s dopravním podnikem ohledně podmínek kontraktu nedařilo dlouhá léta spustit, se odhaduje na půl miliardy korun. Operátoři jej mají platí ze svého, dopravnímu podniku také dodávají data o pohybu cestujících. Zatím do pokrytí investovali zhruba 80 milionů.
Vedle zavádění mobilního signálu dopravní podnik po vlastní ose zprovozňuje ve stanicích mobilní připojení k internetu prostřednictvím wi-fi. Cestující se mohou zdarma připojit k internetu ve vestibulech šesti stanic metra. Signál je na Florenci na lince C i B, na Náměstí Republiky, Smíchovském nádraží, Hlavním nádraží a stanici Pražského povstání. V září se nejnověji wi-fi připojení rozšířilo i do stanice Muzeum.
Pražské metro denně přepraví až 1,7 milionu cestujících, první část byla zprovozněna v roce 1974 na lince C.
Internet v metru ale není jediná novinka, která pražskou integrovanou dopravu v příštích letech čeká. Podle plánu vedení DPP mají být opraveny následující stanice metra.
Stanice | Datum realizace | Náklady |
Muzeum A | 2017 - 2018 | 120 milionů korun |
Dejvická | 2018 | 110 milionů korun |
Opatov | 2019 - 2020 | 230 milionů korun |
Českomoravská | 2019 - 2020 | 590 milionů korun |
Jiřího z Poděbrad | 2019 - 2020 | 980 milionů korun |
DPP upíná pozornost i na tramvajové tratě. Podnik například hodlá prodloužit linku z Divoké Šárky na Dědinu či z Modřan do Libuše. Tramvaje pojedou nově i z Barrandova do Slivence. Nová smyčka vznikne na Zahradním městě a u zastávky Depo Hostivař. Nyní DPP buduje novou vozovnu v Hloubětíně.