Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra

15. 10. 2018 9:50
Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Tramvajová trať ze Sídliště Modřany do Libuše a obratiště autobusu Šabatka

Tramvajová linka končící v Modřanech (zastávka Levského) se prodlouží přes nové zastávky Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš do stanice Libuš. Po zprovoznění linky metra D, jehož první úsek by měl začít fungovat nejdříve v roce 2025, má v poslední stanici vzniknout také plnohodnotná tramvajová smyčka.

K prodloužení tramvajové trati dojde však s největší pravděpodobností dříve a dočasně tam tak vozy budou jezdit v úvraťovém režimu. Obracet se tedy budou couváním z jednoho ramene trati do druhého.

Přibližně ve stejné době má vzniknout také nové autobusové obratiště Šabatka na okraji Komořan, kam by měly být prodlouženy autobusové spoje doposud končící v současném obratišti Komořany. Současná zastávka Komořany pak bude přejmenována na Kyslíkovu a nová konečná Na Šabatce by měla nést jméno Komořany.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Italští poslanci vyslovili důvěru vládě premiéra Conteho. Kabinet v úterý požádá o důvěru také druhou komoru Senát, kde ale nemá zaručenou většinu

Zdroj: ČTK
Další zprávy