Stejné odškodné, převody bonusů a kamery na hranicích. EU zavádí nové povinné ručení

Radim Klekner
Aktualizováno 13. 2. 2019 15:38
Každoročně zahynou na evropských silnicích desetitisíce osob. Podstatnou část z nich tvoří děti, chodci, cyklisté a starší lidé. Evropská komise se proto rozhodla zlepšit ochranu obětí autonehod a novelizovat směrnici o pojištění motorových vozidel. Mimo jiné navrhuje zvýšit výši pojistného krytí a zajistit, aby za pojistitele v platební neschopnosti přebíral odpovědnost příslušný stát. Ve středu europoslanci schválili stanovisko Evropského parlamentu ke směrnici a postoupili ji Radě EU. Podívejte se, co vše by se mělo změnit.
Foto: Krajské ředitelství policie zlínského kraje

Bilance v EU: 25 tisíc mrtvých

Ačkoliv silnice členských zemí EU platí v ohledu na nehodovost za nejbezpečnější na světě, Evropská komise přichází s iniciativou, jak situaci ještě zlepšit. Hlavním motivem nové legislativy je přitom zvýšit úroveň ochrany obětí silničních nehod.

V roce 2017 zemřelo při autonehodách v Evropské unii 25 300 osob a 135 tisíc utrpělo vážná zranění. Většinou se jednalo o děti, chodce, cyklisty a starší osoby.

V Česku to bylo ve stejném roce 502 mrtvých a 2339 těžce zraněných. Loni tento počet vzrostl na 565 úmrtí a 2465 těžkých zranění. Policie přitom šetřila 104 764 dopravních nehod.

 

Právě se děje

před 18 minutami

Na základě jednání s ministrem vnitra Hamáčkem a policií zavedeme na části dálnice D1 zákaz předjíždění kamionů, řekl Babiš podle České televize.

Zdroj: ČTK
Další zprávy