Komerční banku postihl výpadek. Část klientů se nemůže přihlásit k účtům

Janis Aliapulios Olga Skalková Janis Aliapulios, Olga Skalková
4. 12. 2017 15:17
Systémy Komerční banky po víkendové aktualizaci neustály pondělní nápor klientů. Banka se za potíže omluvila. Podle mluvčího už příčinu nedostupnosti služeb zná a pracuje na jejím odstranění. Je možné, že v průběhu odpoledne kvůli tomu dojde k hodinové odstávce celého systému.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Komerční banka se od dnešního dopoledne potýká s nedostupností svého internetového a mobilního bankovnictví. Mluvčí banky Pavel Zúbek na dotaz Aktuálně.cz řekl, že problém zasáhl jen část klientů. Ještě ráno banka podle něj problémy s přístupem klientů do internetového a mobilního bankovnictví nezaznamenala.

"Potíže se objevily zhruba dvě hodiny před polednem. V současné chvíli jsme problém identifikovali, známe jeho příčinu a pracujeme na jeho odstranění," říká Zúbek.

"Je zároveň možné, že kvůli tomu budeme muset během odpoledne přistoupit ke zhruba hodinové odstávce celého internetového a mobilního bankovnictví. Klientům bychom v tom případě dali předem vědět prostřednictvím sociálních sítí a našeho webu. Omlouváme se za způsobené komplikace," dodává mluvčí.

Někteří klienti si od rána na sociálních sítích banky stěžují mimo jiné na to, že jim nikdo neposkytl k výpadku žádné informace. Na webových stránkách KB je nyní uvedena pouze informace ze soboty o tom, že o víkendu nasazovala novou verzi internetového bankovnictví. "Vážení klienti, děkujeme vám za trpělivost při nasazování nové verze. Internetové bankovnictví Moje banka je nyní plně dostupné," uvádí se ve zprávě.

Komerční banka podle svého mluvčího v noci ze soboty na neděli přistoupila k předem plánované aktualizaci svého internetového a mobilního bankovnictví. "Klienty jsme o tom předem informovali," říká Zúbek. Problémy podle něj nenastaly hned v pondělí ráno, ale až poté, co se do aplikací a internetového bankovnictví přihlásil větší počet klientů.

Pondělí je podle zkušeností bank dnem, kdy si své finanční záležitosti vyřizuje větší počet klientů než v jakékoliv jiné dny v týdnu. "Nevíme, kolik klientů výpadek postihl, ale nejde o selhání celého našeho IT systému," tvrdí Zúbek.

S výpadkem internetového a mobilního bankovnictví se naposledy letos v říjnu potýkala UniCredit Bank. Její internetové a mobilní služby ale byly nedostupné pro všechny klienty. Lidé se nemohli několik dní přihlásit přes internet k účtu, odesílat platby on-line ani zobrazit dostupný finanční zůstatek. Výpadek trval několik dní, během nichž mohli lidé podávat platební příkazy pouze na kamenných pobočkách. Šlo o jeden z největších výpadků internetového bankovnictví v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy