reklama
 
 

Největší výpadek on-line bankingu v ČR skončil, část klientů UniCredit Bank má ale stále problémy

AKTUALIZOVÁNO 11. 10. 2017
Internetové i mobilní bankovnictví čtvrté největší české banky po pěti dnech výpadku znovu funguje. Výpadek postihl všech 450 tisíc jejích klientů. Ačkoli přihlašování do internetového bankovnictví už funguje a je možné zadávat platby, někteří klienti UniCredit Bank se stále potýkají s problémy. Banka zatím neuvedla, zda za výpadek způsobený technickými problémy zákazníky odškodní. Za nedostupné služby se už ale klientům na webu i prostřednictvím SMS zpráv omluvila.

Praha - UniCredit Bank po pěti dnech znovu spustila svoje internetové a mobilní bankovnictví. Vypořádala se tak s největším výpadkem, který kdy v Česku v tomto odvětví nastal a postihl všech 450 tisíc jejích klientů.

Tiskový mluvčí banky Petr Plocek řekl, že se mezi středeční 16. a 17. hodinou podařilo obnovit provoz všech digitálních služeb, které po plánované víkendové odstávce v pondělí zkolabovaly. Klienti banky se nemohli přes internet ani mobilní aplikaci přihlásit ke svým účtům, zobrazit zůstatky ani odesílat peníze.

Ačkoli přihlašování do internetového bankovnictví už funguje a je možné zadávat platby, někteří klienti UniCredit Bank se stále potýkají s problémy. Nejčastěji si stěžují na to, že v přehledu služeb nevidí kreditní či platební karty ani s nimi spojené transakce. "U účtů chybí jakékoli platební karty, stále chybí položka nezaúčtované transakce, nevidím ani historii plateb," napsal na sociální síti jeden z klientů banky Pavel Gula.

Několik zákazníků banky se s informací, že on-line bankovnictví UniCredit Bank stále nefunguje, jak má, obrátilo také přímo na redakci Aktuálně.cz. Kromě chybějících přehledů o stavu karet či neúplné historie účtů zmiňují také výpadky přihlašovacích SMS zpráv. Přetížená je také informační telefonní linka banky, na které se na spojení čeká desítky minut.  

Banka se omluvila

Banka zatím neuvedla, zda za výpadek způsobený technickými problémy zákazníky odškodní. Za nedostupné služby se už ale klientům na webu i prostřednictvím SMS zpráv omluvila. Přednastavené trvalé příkazy, inkasa a splátky úvěrů se podle mluvčího banky řádně zaúčtovaly. Lidé, kteří potřebovali ze svých účtů v době výpadku odeslat peníze, mohli zdarma využít kamenných poboček.

Krátkodobé výpadky internetového bankovnictví postihují čas od času všechny tuzemské banky, nejčastěji v okamžiku, kdy přecházejí na nové verze internetového styku s klienty. Problémy se zadáváním plateb v internetovém bankovnictví měla v Česku naposledy Komerční banka, které v polovině letošního dubna dubna celý den nefungovaly některé digitální služby.

Klienti Fio banky zase začátkem května na čas nemohli platit svými kartami ani vybírat z bankomatu. UniCredit naposledy podobně rozsáhlý výpadek postihl v srpnu 2012, kdy bance nefungovalo internetové bankovnictví. Problém se ale podařilo vyřešit za hodinu a půl. Klienti bank se sice kvůli ztíženému přístupu k bankovnictví zlobí, ale o kompenzace zpravidla nežádají, protože jim kromě ztráty času nevznikají žádné velké škody.

Aby finanční domy řešily problémy s bankovnictvím více než jeden den, už však tak časté není. V roce 2012 postihl delší výpadek například Komerční banku. Společnost tehdy kvůli přechodu na novou verzi naplánovala odstávku systému na víkend, tedy od pátku večer do neděle. Někteří klienti však neměli přístup ke svému účtu ještě následující úterý odpoledne.

Opakované problémy měla v roce 2013 také Česká spořitelna, které jeden den kvůli technickým potížím nefungovalo internetové bankovnictví ani Klientské centrum, jež pomáhá klientům například s blokací karet. O dva dny později se navíc potíže s platbami po internetu opakovaly. V takovýchto případech už banky kompenzace řešit musí. Nevyplácejí je však plošně, ale na základě individuálních reklamací.

autoři: Janis Aliapulios, Marek Miler | 11. 10. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama