Více než dva týdny čekaly firmy na schválení programu Antivirus. Z něj mají pokrýt náklady na mzdy svých zaměstnanců, aby je nemusely začít ve velkém propouštět. V pondělí mohou konečně požádat o peníze. Kdo a na jakou výši náhrady dosáhne a za jakých podmínek? Aktuálně.cz přináší podrobnosti programu tak, jak jej schválila vláda.
Jak žádat
Zaměstnavatel podá žádost o poskytnutí příspěvku prostřednictvím webové aplikace na webových stránkách úřadu práce. Povinnou součástí žádosti je:
- Doklad o zřízení účtu, na který bude úřad práce zasílat finanční prostředky.
- Doklad o zastupování zaměstnavatele (oprávněné osobě), v případě, je-li vyřizováním žádosti pověřena jiná osoba než osoba oprávněná jednat jménem žadatele.
Dohoda se generuje automaticky po vyplnění žádosti. Pokud by úřad zjistil po doručení chybu, žadateli zašle informaci o stornu žádosti a specifikaci chyby. Dohoda se má za uzavřenou, pokud bude podepsaná úřadem a zaslána žadateli zpět datovou schránkou nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem.
Firma provede uzávěrku mezd a evidence docházky za příslušný kalendářní měsíc, v řádném termínu vyplatí zaměstnancům náhrady mezd a odvede povinné odvody. Poté předloží opět přes web vyúčtování, které bude obsahovat seznam zaměstnanců a jejich rodných čísel nebo evidenčních čísel pojištěnců, na které požaduje příspěvek.
Úřad zkontroluje na sociální správě, zda zaměstnanci jsou skutečně zaměstnanci, a teprve pak peníze pošle na účet zaměstnavatele.