E-shopy nabídly jeden den dopravu zdarma. Češi utratili přes 200 milionů

ČTK ČTK
19. 11. 2015 18:30
Za 24 hodin, kdy měli zákazníci e-shopů dopravu zdarma, uskutečnili o 13 procent více objednávek než loni. Do čtvrtečního poledne jich uzavřeli 150 tisíc a na dopravě tak ušetřili přes 13 milionů korun. Do letošního ročníku Dne dopravy zdarma se zapojilo rekordních 1546 e-shopů.
objednávky
objednávky | Foto: Martin Svozílek/Economia

Praha - Za 24 hodin, kdy měli zákazníci e-shopů dopravu zdarma, uskutečnili o 13 procent více objednávek než loni. Do čtvrtečního poledne jich uzavřeli 150 tisíc a na dopravě tak ušetřili přes 13 milionů korun.

Do letošního ročníku Dne dopravy zdarma se zapojilo rekordních 1546 e-shopů a jejich obrat přesáhl 211 miliónů korun. Údaje poskytl srovnávač cen Heureka.cz, který akci pořádal.

"Zákazníci opět nejčastěji nakupovali v segmentu s elektronikou a bílým zbožím, oblíbené ale bylo také vybavení pro dům a zahradu nebo dětské zboží. Často se nakupovala také kosmetika," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Akce se zúčastnily například e-shopy Kasa.cz, Parfemy.cz či Sportobchod.cz. Bezplatné doručení zboží ale nabídli i další velcí obchodníci jako Alza.cz či Datart.

Nárůst o desítky procent

Alza.cz zaznamenala nárůst poptávky v řádu desítek procent. "V letošním roce jsme nabídli dopravu zdarma i na velké domácí spotřebiče, což se projevilo nárůstem prodeje zejména u praček a sušiček," uvedla mluvčí obchodu Šárka Jakoubková.

Vyhledávač slev Skrz.cz zaznamenal nárůst počtu objednávek o 20 až 30 procent. "Obecně byl zájem především o zboží, kde normálně výhoda dopravy zdarma není. Nejvíce se na Skrz.cz prodávaly malé spotřebiče jako např. elektrické zubní kartáčky, dále doplňky k mobilním telefonům a také kapsle do kávovarů," uvedl ředitel vyhledávače Petr Kováčik.

Podle studie e-commerce, kterou zpracovávala Asociace pro elektronickou komerci, hraje právě doprava zdarma zásadní roli pro více než polovinu (53 procent) zákazníků.

Češi letos utratí na internetu za dárky v předvánočním období rekordních více než 25 miliard korun, což bude o pětinu víc než loni. Hlavní nápor pro internetové obchody přijde mezi 7. a 20. prosincem. Jen v těchto dvou týdnech by měl on-line obrat dosáhnout téměř šesti miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy