"Tak chlubit se Vršovicema, kde uděláte nástupiště, na které jdete z nádražní budovy 10+ minut pěšky je fakt pecka," zlobí se na Facebooku jeden z cestujících.
Správa železnic se brání, že čtvrté nástupiště původně nebylo součástí projektu a přidávalo se na žádost pražského magistrátu. "Již tehdy bylo zřejmé, že technologický postup stavby nelze této nové skutečnosti přizpůsobit a tato situace nastane. Jako řešení nad rámec projektu chystáme zřízení provizorní lávky, která umožní průchod celým nádražím," vysvětluje mluvčí Správy železnici Marek Illiaš vzniklou situaci, na kterou upozornil server Zdopravy.cz.
Radní pro dopravu Adam Scheinherr považuje zprovoznění nástupiště za úspěch. "Mám radost, že 4. nástupiště už je vybudované. Předběhli jsme tím ale stavbu podchodů. Za pár měsíců, v květnu, zprovozníme provizorní lávku," vysvětluje Scheinherr.
V půli prosince bylo ve stanici Praha-Vršovice zpřístupněno nové čtvrté nástupiště. To umožnilo vrátit do stanice vlaky linek S8 a S88, které jej využívají. Nástupiště však zatím dočasně není přístupné podchodem od staniční budovy❗️ Přístup je umožněn pouze z ulice Bartoškovy. pic.twitter.com/RA5TAO7fjC
— PID (@PIDoficialni) December 27, 2019
Podle radního mohou cestující využít linku 193, která je odveze na Náměstí bratří Synků, odkud je to k novému nástupišti už jen necelých 500 metrů. Zejména seniory spěchající na vlak však touto radou nejspíše nepotěší. "Mně bude osmdesát a to mám jet na nástupiště dvě zastávky autobusem a pak ještě pěkný kus cesty pěšky?" stěžovala si videoreportérovi Aktuálně.cz jedna z cestujících.
Podle železničářů na novém čtvrtém nástupišti v současné době zastavuje asi 30 vlaků denně. S protažením podchodu do Nuslí se počítá až v půlce roku 2021. Dosud podchod končí u třetího nástupiště.