Airbus, evropský rival Boeingu, v lednu naopak obdržel nejvíce objednávek za nejméně 15 let. Vykázal 274 čistých objednávek, které jsou upraveny o objednávky zrušené.
Provoz letadel 737 Max, dříve u zákazníků oblíbených, byl loni v březnu přerušen po tragických nehodách v Indonésii a v Etiopii, při kterých zemřelo celkem 346 lidí.
V prosinci se Boeing rozhodl pozastavit výrobu těchto strojů a v lednu předpověděl, že regulátoři schválí jejich návrat do vzduchu asi v polovině letošního roku.
Dluh Boeingu se kvůli problémům s řadou 737 Max v roce 2019 zdvojnásobil na 27,3 miliardy dolarů (623,2 miliardy Kč) a kvůli odškodnému zákazníkům i dodavatelům dál narůstá. Mezinárodní ratingová agentura Fitch Ratings očekává, že se v prvním pololetí zvýší na 32 až 34 miliard dolarů.
Problémy Boeingu dopadají i na jeho dodavatele, kteří jsou nuceni propouštět, a letecké společnosti, jež po vyřazení strojů 737 Max z provozu zrušily tisíce letů.
Šéf amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) Steve Dickson na konci ledna sdělil představitelům amerických aerolinek, že jeho úřad by mohl schválit obnovení provozu letadel Boeing 737 Max dříve než v polovině letošního roku.