Přispějte, jinak neodletíme. Pasažéři polských aerolinek se v Číně skládali na opravu

ČTK ČTK
14. 11. 2018 9:46
Letoun polských aerolinek LOT, mířící do Varšavy, se porouchal na letišti v Pekingu. Po skoro deseti hodinách zpoždění se zástupce aerolinek dotázal cestujících, zda nemají jüany, protože musí zaplatit mechanikům.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Marcin Jagodziński/Wikimedia Commons

Na neobvyklou příhodu si postěžoval polskému vydání časopisu Newsweek pobouřený pasažér, který stejně jako asi dvě stovky dalších lidí uvízl na palubě porouchaného letounu Boeing 787 Dreamliner v čínské metropoli.

"Jsme na mezinárodním letišti. Nevěřím, že se tu účtuje v hotovosti, z ruky do ruky, s mechanikem u letadla," stěžoval si cestující. Desetihodinové čekání provázely hádky, křik a pláč dětí. "Někteří ztratili důvěru, nevěděli, zda letadlo bude fungovat, a zvažovali, zda nepřestoupí raději na jiný let," dodal.

Nicméně poté, co zástupce aerolinek od cestujících vybral 2500 juanů (asi 8300 korun), letadlo nakonec z Pekingu vzlétlo, aby ve Varšavě přistálo přibližně v deset večer, místo plánovaného poledne.

LOT podle listu Gazeta Wyborcza nejprve tvrdil, že poruchu odstranil v souladu s platnými postupy a informaci o sbírce mezi pasažéry popřel jako nepravdivou. Později však mluvčí aerolinek Adrian Kubicki přiznal, že cestující se opravdu poskládali, protože zástupce letecké společnosti neměl u sebe dostatečnou hotovost a sám se rozhodl obrátit se na cestující ve snaze maximálně urychlil odlet do Varšavy.

Po příletu do polské metropole se člen vedení aerolinek omluvil cestujícím, poděkoval jim a vrátil peníze. Jako odškodnění dostali ti, co do sbírky přispěli, poukaz na další let.

 

Právě se děje

Další zprávy