Michael Bouška
Aktualizováno 15. 12. 2019 10:56
Českou železnici čekají velké změny. Na části tratí nahradili České dráhy soukromníci. Jiní dopravci přinesou sice zpravidla vyšší komfort, cestující si ale budou muset zvykat na složitější tarif, který se navíc bude lišit kraj od kraje. Změny se ale čekají i tam, kde státní dopravce zůstává. Kvůli požadavkům jednotlivých krajů nebudou dráhy v některých spojích moci prodávat svoje jízdenky.
Orlickoústecko obsadí Leo Express
Společnost Leo Express výrazně posílí v okolí Ústí nad Orlicí. Město se stane přestupním uzlem, kde budou stavět jak regionální, tak dálkové vlaky společnosti.
Jízdenky
Jízdné bude zpravidla nižší než stávající tarif Českých drah. Cestující si bude moci jednotlivé jízdenky koupit v pokladnách, ve vlaku či pomocí mobilní aplikace Leo Express. Společnost už zahájila prodej jízdenek.
"V našich vlacích bude platit krajský tarif IREDO, díky kterému budou moci lidé snadno přestupovat na návazné vlaky a autobusy. Zároveň si mohou zakoupit jízdenky i přímo na spoje v síti Leo Express, které pro ně budou v průměru o několik korun levnější," uvedl ředitel Leo Expressu pro závazkovou dopravu Jindřich Škripko.
Služby pro cestující
Leo Express v kraji nasadí celkem pět nízkopodlažních jednotek s kapacitou 120 míst. Všechny budou vybavené wi-fi připojením a klimatizací. Vozy odkoupil dopravce ze zahraničí.