Brno - Dopravní společnost Student Agency meziročně zvedla své pololetní tržby o 30 procent na 2,1 miliardy korun.
Největší podíl na tom má nárůst prodeje letenek a studijních a pracovních pobytů v zahraničí. Během prvních 6 měsíců prodala společnost o 30 procent více letenek než loni ve stejném období.
Jazykový pobyt si u společnosti pořídilo o 15 procent více zákazníků. Nejrazantnější nárůst pak firma zaznamenala u pracovních pobytů.
Nárůst jejich prodeje byl ve srovnání s prvním pololetí minulého roku více než stoprocentní. Do karet společnosti navíc hraje i současný velmi silný kurz koruny vůči euru a dolaru, jenž zlevňuje zájezdy do zahraničí.
Ještě silnější nárůst počtu zákazníků pak společnost zaznamenala na Slovensku. Tam její služby využilo o 150 procent více zákazníků oproti předchozímu roku.
V prodeji letenek je Student Agency trojkou na slovenském trhu, podle marketingové ředitelky Ivy Svobodové, kterou citoval server FinančníNoviny.cz, má firma za cíl stát se do roka tamní jedničkou.
Kdy vyjedou žluté vlaky? Uvidí se po volbách
Společnost již delší dobu proklamuje svůj vstup na české železnice. K tomu by mělo dojít během tří let na trase Praha - Ostrava, kde chce společnost provozovat nedotované spoje.
Za tímto účelem firma v současnosti vybírá dodavatele šesti luxusních vlakových souprav, z nichž jedna bude náhradní. "Kdybychom již měli vlakové soupravy, provoz bychom tam mohli spustit prakticky hned," řekl Aktuálně.cz šéf a jediný majitel firmy Radim Jančura.
Ve vlacích bude podle dřívějších vyjádření Jančury šest tříd, přičemž nejnižší z nich údajně cestujícím poskytne kvalitnější komfort než první třída v Pendolinech či německých ICE.
Čtěte více: Slibuje Česku nejluxusnější vlak. Má šest tříd i kino
Podle Jančury se v současnosti pracuje na dvou železničních projektech. Prvním je právě trasa mezi hlavním městem a slezskou metropolí, kde budou spoje nedotované.
Tím druhým jsou dotované regionální spoje. "V případě regionálních spojů čekáme na výsledky krajských voleb," řekl Jančura telefonicky Aktuálně.cz
Současná vedení krajů jdou totiž podle Jančury při sestavování konkurzů na provoz regionálních tratí na ruku Českým drahám.
"Burcujeme kraje a ministerstvo dopravy, aby byla výběrová řízení na provoz těchto tratí zadávána v souladu s platnou evropskou legislativou," dodal Jančura.
V případě pozitivních změn společnost do hry o provoz spojů na regionálních tratích vstoupí s partnerskou firmou Keolis pocházející z Francie.
Související: