Podle lednového průzkumu společnosti United Interactive je bankou, která pomocí elektronické pošty nejlépe komunikuje s klienty, Česká spořitelna.
ČS v průzkumu nazvaném Email Response Index (ERI), jehož se zúčastnilo 12 domácích bank, následují GE Money Bank a Živnostenská banka. Největší tuzemskou banku, ČSOB, společnost z metodických důvodů do průzkumu nezahrnula.
Výsledný index poskytuje informace, které vypovídají o tom, zda banka reagovala na e-mailový dotaz, jak rychle reagovala a jak kvalitní odpověď poskytla.
Infobox
POŘADÍ
- 1. Česká spořitelna 98,3
- 2. GE Money Bank 92,4
- 3. Živnostenská banka 91,6
- 4.-6. eBanka 90,8
- 4.-6. Komerční banka 90,8
- 4.-6. Volksbank 90,8
- 7. Citibank 84,0
- 8. HVB Bank 80,3
- 9. Commerzbank 71,4
- 10. Raiffeisenbank 66,0
- 11. Bawag Bank 61,3
- 12. ING 59,7
*Číslo uvádí Index kvality, čím vyšší, tím lepší komunikace banky
Pomocí indexu společnost sestavuje žebříček mapující úroveň e-mailové komunikace.
Na čtvrté pozici se umístila eBanka, která byla loni první. Za ní byly Komerční banka, Volksbank a Citibank. Jako poslední skončila ING Bank.
Na všech sedm dotazů v rámci průzkumu odpověděly všechny banky s výjimkou Bawag Bank, ING a Raiffeisenbank. Na dotaz v anglickém jazyce zareagovaly všechny společnosti.