reklama
 
 

Stát žalují ve Štrasburku i taxikáři

28. 2. 2007
Brno - Po majitelích domů se další skupina lidí přesvědčených, že jim stát či úřady omezují výdělky, obrátí na Evropský soud ve Štrasburku.

Slibují to odbory pražských taxikářů.

Chtějí tak učinit poté, co jejich kolegové taxikáři prohráli už druhý spor, v němž šlo o to, zda jim magistrát a státní úřady omezují podnikání.

Městský soud i Nejvyšší správní soud totiž neuznaly argumenty Bohumila Myslíka, provozovatele jedné z pražských taxislužeb, který obvinil úřady, že mu vyvlastňují jeho majetek.

Zamítnutá žaloba

Uváděl přitom, že mnoha vyhláškami a nařízeními, včetně cenové regulace, mu pražský magistrát i ministerstvo dopravy brání ve svobodném podnikání. Příklad? Stát třeba nařizuje, aby taxislužby zaměstnaly pouze řidiče, kteří mají potřebné zvláštní povolení.

"Je výlučně věcí vlastníka, koho přijme do pracovního poměru a jakou mu přidělí práci. Pokud je určováno, koho může zaměstnat, jde o vlastnické spolurozhodování státu," uvádí Myslík v žalobě s odvoláním na Listinu lidských práv a svobod.

Soudy žalobu zamítly.

Čtěte více o štrasburské žalobě majitelů domů

Před měsícem majitel jiné pražské taxislužby po soudech včetně Nejvyššího chtěl, aby zrušily veškerá omezující pravidla pro provoz taxislužeb. Dopadl stejně.

A až v nemocnici kvůli hladovce skončil taxikář Zdeněk Ponert, který bojoval za právo účtovat zákazníkům až 99 korun za kilometr. Ponertovi přitom v lednu odebral magistrát licenci, protože porušil vyhlášku, která stanoví maximální cenu za kilometr na 28 korun. Ponert uvedl, že nařízení města je vykořisťováním a že taxikář je podnikatel jako jiní.

Podle průzkumu agentury STEM se zákazníci v boji mezi taxikáři a magistrátem staví za úředníky. O správnosti rozhodnutí, jímž magistrát stanovil taxikářům cenu za kilometr, je přesvědčeno 81 procent lidí.

Částečný úspěch

Majitel taxislužby Bohumil Myslík, který si u soudů stěžoval, v jedné části své stížnosti přece jenom uspěl.

Soudy totiž zrušily pokutu ve výši 11 tisíc korun, kterou mu potvrdilo ministerstvo dopravy za to, že při kontrole řidič v jeho voze neměl doklad, že se zúčastnil pravidelného školení. Neměl ani viditelně vystavený doklad o způsobilosti řidiče taxislužby nebo potvrzení o přidělení evidenčního čísla vozidla.

Podle soudů jde o povinnosti, které nebyly stanoveny na základě zákona, a proto jejich porušení není možné pokutovat.

autor: Tomáš Fránek | 28. 2. 2007

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama