Londýn - Pasažéři irského Ryanairu se v pondělí dočkali nezvyklého zážitku. Těsně před odletem totiž mohli sledovat, jak personál opravuje okno kokpitu pomocí lepicí pásky. Vedení společnosti se ale brání, izolepa měla pouze chránit nové těsnění.
Informoval o tom britský deník The Telegraph.
Podle pasažérů se páska dvacet minut po vzletu se odchlípla, což v letadle způsobilo pronikavé zvuky. Následně pilot oznámil závadu na skle a spoj, který mířil do Rigy, vrátil na londýnský Stansted.
"Pozemní posádka připevnila pásku na kraje čelního skla kokpitu krátce před odjezdem," informuje jeden z dvou set cestujících.
Nikoho jsme neohrozili, brání se aerolinky
Zástupci Ryanairu trvají na tom, že pasažérům ani posádce nehrozilo žádné nebezpečí. "K běžným technickým záležitostem se nevyjadřujeme. Všechny naše lety jsou v souladu s platnými bezpečnostními normami," uvedl mluvčí nízkonákladových aerolinek.
Chybu neshledává ani Irský letecký úřad. Podle toho se jednalo pouze o dodatečné opatření k zajištění nového těsnění okna.
Irský low-cost je známý nízkými cenami letenek, které lze pořídit i za několik stovek korun. Peníze společnost dále získává z poplatků za zavazadlo, on-line odbavení nebo prodeje občerstvení na palubě.
Od letošního roku také nabízí rezervaci sedadla za 10 euro. Jako další způsob, jak si vydělat, zmiňovali zástupci aerolinek zpoplatnění toalet na palubě. K tomuto kroku ovšem nakonec nepřistoupili a namísto toho se rozhodli dva ze tří záchodů v letadle zrušit a přidat na jejich místo další sedačky.