Boj o čínský pivní trh se přiostřuje. Největší americký pivovarník Anheuser-Busch chce zdvojnásobit počet měst, kde je možné dostat jeho prémiová piva i "standard" Budweiser.
Brzy ho bude následovat i Budějovický Budvar.
"Zatím do Číny nevyvážíme ani litr. Ale loni byl rozhodnut spor o značku. Američané mohou používat Budweiser, nám patří Budějovický Budvar," potvrdil deníku Aktuálně.cz tiskový mluvčí pivovaru Petr Samec.
Boj pivařů
ROZHODOVÁNÍ O ZNAČCE:
"S expanzí na tento trh rozhodně počítáme," dodal Samec.
Čína, budoucnost piva
Čínský trh je počtem svých konzumentů největší na světě a má podle producentů velký potenciál růstu.
Anhauser-Busch doufá, že se čínští pivaři brzy přeorientují od levných značek k jejím prémiovým pivům. Mezi těmi totiž drží čtyřicet procent trhu.
Svůj podíl chce zvýšit i tím, že vytvoří novou značku vyráběnou speciálně pro Čínu.
Anheuser-Busch odhaduje, že spotřeba piva v zemi se v příštích deseti letech zdvojnásobí a snaží se expandovat hlavně do menších krajských měst.
Čína je hlavním bitevním polem pro velké pivovary, jako Anheuser-Busch nebo britský SABMiller či dánský Carlsberg.
Průměrný Číňan vypije ročně pouze 24 litrů piva, zatímco Američan až 80 litrů. Konzumace piva se zde však zvyšuje.
Anheuser-Busch vede po celém světě řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem. Obě společnosti se přou o značky Budweiser a Bud.
V současné době proti sobě vedou víc než 40 soudních sporů a dalších více než 70 správních řízení před patentovými úřady.