Rival Budvaru uvaří pivo Číňanům

red eko, ČTK
16. 3. 2007 12:55
Šanghaj - Americký výrobce Budweiseru vidí budoucnost piva v Číně. Tamním konzumentům uvaří dokonce ležák na míru. Své si brzy ale řekne i Budvar. Uvnitř: SOUVISLOSTI

Boj o čínský pivní trh se přiostřuje. Největší americký pivovarník Anheuser-Busch chce zdvojnásobit počet měst, kde je možné dostat jeho prémiová piva i "standard" Budweiser.

Brzy ho bude následovat i Budějovický Budvar.

"Zatím do Číny nevyvážíme ani litr. Ale loni byl rozhodnut spor o značku. Američané mohou používat Budweiser, nám patří Budějovický Budvar," potvrdil deníku Aktuálně.cz tiskový mluvčí pivovaru Petr Samec.

Boj pivařů
Autor fotografie: Aktuálně.cz

"S expanzí na tento trh rozhodně počítáme," dodal Samec.

Čína, budoucnost piva

Čínský trh je počtem svých konzumentů největší na světě a má podle producentů velký potenciál růstu.

Anhauser-Busch doufá, že se čínští pivaři brzy přeorientují od levných značek k jejím prémiovým pivům. Mezi těmi totiž drží čtyřicet procent trhu.

Svůj podíl chce zvýšit i tím, že vytvoří novou značku vyráběnou speciálně pro Čínu.

Anheuser-Busch odhaduje, že spotřeba piva v zemi se v příštích deseti letech zdvojnásobí a snaží se expandovat hlavně do menších krajských měst.

Foto: Archiv

Čína je hlavním bitevním polem pro velké pivovary, jako Anheuser-Busch nebo britský SABMiller či dánský Carlsberg.

Průměrný Číňan vypije ročně pouze 24 litrů piva, zatímco Američan až 80 litrů. Konzumace piva se zde však zvyšuje.

Anheuser-Busch vede po celém světě řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem. Obě společnosti se přou o značky Budweiser a Bud.

V současné době proti sobě vedou víc než 40 soudních sporů a dalších více než 70 správních řízení před patentovými úřady.

 

Právě se děje

Další zprávy