Praha - První tuzemský virtuální mobilní operátor BleskMobil získal od vstupu na trh loni v listopadu čtvrt milionu zákazníků.
Bez dalších podrobností to v pondělí oznámila společnost Ringier Axel Springer, která operátora provozuje ve společném podniku s Telefónicou.
BleskMobil působí jako takzvaný branded reseller, který pod svou značkou přeprodává služby operátora Telefónica. Má jednoduchou nabídkou předplacených karet s cenou 2,50 koruny za minutu volání a 1,50 koruny za SMS.
BleskMobil letos následovali další virtuální operátoři. Vydavatelství Mafra spustilo v síti T-Mobilu operátora Mobil.cz, Telefónica založila s řetězcem Tesco společný podnik Tesco Mobile a T-Mobile s GTS začal nabízet služby virtuálního operátora firmám. Zároveň poskytl velkoobchodní nabídku menším operátorům. Využili ji už 99mobile a GoMobil. V síti Vodafonu bude od léta nabízet služby slovenský DH Telecom.
Hromadný příchod virtuálních operátorů souvisí s chystaným opatřením Českého telekomunikačního úřadu, který chtěl po analýze mobilního trhu pro operátory zavést povinnost vytvořit velkoobchodní nabídku, na základě které by museli virtuální operátory do svých sítí pustit. V současnosti operátoři tvrdí, že opatření už je zbytečné.