Stockholm - Švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz plánuje na jaře otevřít nový řetězec oděvů a módních doplňků pouze pro ženy nazvaný "& Other Stories".
Průnikem do dalších částí trhu se chce více přiblížit větší konkurenční firmě Inditex. H&M je druhým největším maloobchodním prodejcem módních oděvů na světě.
H&M rapidně expanduje se svým hlavním řetězcem obchodů stejného jména, který prodává levné a módní oděvy nejen pro ženy, ale také pro muže a děti. Inditex naopak rozšířil svoji nabídku o dražší oděvy a další různé módní koncepty, aby přilákal širší škálu zákazníků.
První obchody nového řetězce se objeví v Barceloně, Berlíně, Kodani, Londýně, Miláně, Paříži a Stockholmu. Prodávat bude oděvy, obuv, tašky a další módní doplňky a kosmetiku.
Firma však zatím mlčí o tom, jak se nový řetězec bude lišit od dalších více než 2700 obchodů, které provozuje po celém světě, jejichž základní nabídka je podobná novému řetězci. Mluvčí H&M Elke Kieftová pouze uvedla, že nové obchody budou nabízet širokou škálu stylů a cen.
H&M v současnosti provozuje také řetězec Collection of Style (COS), který prodává dražší oděvy, a menší počet obchodů Monki a Weekday zaměřených na náctileté. Firma se pokusila proniknout i do vybavení domácnosti svým konceptem Home.
Konkurenční španělský Inditex má nyní již osm rozdílných značek. Jeho hlavním řetězcem je Zara. Dále to jsou značka oděvů pro náročnější klienty Massimo Dutti, obchody s neformální módou pro mladé Pull & Bear, pro náctileté Bershka a značka spodního prádla Oysho. Mimo oděvní sektor má rovněž obchody Zara Home a obchody s doplňky Uterque, napsala agentura Reuters.
Nová nákupní centra pro rok 2013. Seznamte se s nimi: