Stockholm - Televizní stanice Prima a Prima Cool v letošním první čtvrtletí výrazně ovlivnily růst tržeb svého majitele, švédské společnosti Modern Times Group (MTG). Tržby v České republice se zvýšily o 14 procent, zejména díky vyšší sledovanosti obou stanic.
MTG dosáhla v prvním čtvrtletí rekordních výsledků, její tržby se v konstatních kurzech zvýšily o 10 procent na 3,1 miliardy švédských korun. Společnost však uvedla, že poku dby se braly v úvahu kurzové výkyvy, tržby skupiny by stouply jen o dvě procenta na 3,05 miliardy švédských korun.
Provozní zisk firmy stoupl o 15 procent na 432 milionů švédských korun. "Tržby a provozní zisk za první čtvrtletí jsou na nových rekordech. V konstantních kurzech dosáhly vyšších tržeb všechny naše obchodní segmenty," uvedl prezident a výkonný ředitel MTG Hans-Holger Albrecht.
Kromě Česka provozuje MTG televizní stanice i v Estonsku, Lotyšsku, Litvě a Bulharsku.
Tržby z reklamy klesají
Výsledky Prima a Prima Cool tak jdou růstem tržeb proti celkovému vývoji na reklamním trhu v médiích. Jak informovala ČTK s odkazem na společnost Kantar Media, která vychází s ceníků na reklamu a nebere v potaz množstevní slevy ani barterové smlouvy, tržby se v prvním čtvrtletí propadly u všech typů médií kromě internetu.
Meziročně jde o pokles asi o osm procent z celkové sumy 12,31 miliardy korun na 11,29 miliardy.
Naopak internetová reklama podle údajů společnosti Factum Invenio vykazuje v psolední době růst. Zadavatelé v Česku v loňském roce zvýšili investice do reklamy na internetu na 7,7 miliardy korun, tedy meziročně o 1,3 miliardy.
Jak informoval portál Patria, internetová reklama tak měla v loňském roce podíl na trhu téměř 13 procent, což ji staví na třetí místo za televizi a tisk, v letošním roce očekávají provozovatelé internetových médií důst o 24 procent, tedy o 9,58 miliardy korun.
Objem peněz investovaných do médií kromě internetu se v loňském roce podle Kantar Média snížil o 2,5 procenta, nejvýraznější pokles se týkal televizní reklamy, inzerenti naopak více investovali do reklamy v tisku, rozhlasu, kinech a do venkovní reklamy. Loňský rok byl druhým v řadě, kdy výdaje za reklamu klesaly o dvě a více procent.