Rodinná televize nemusí být laskavá, říká šéf TV Prima

Jan Němec (redaktor) Jan Němec (redaktor)
7. 3. 2011 19:38
Rozhovor s generálním ředitelem televize Prima o budoucnosti velkých stanic
Marek Singer, generální ředitel TV Prima
Marek Singer, generální ředitel TV Prima | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Televize Prima, dvojka na českém trhu, spustí v úterý nový kanál: program pro ženy. Do bitvy s Novou o televizní diváky tak vysílá nového bojovníka. Součástí konkurenčního souboje jsou ale také další kroky: rušení některých pořadů, návrat starých, dříve úspěšných, úspory, úpravy televizního zpravodajství.

"Zjistili jsme, že počasí v podobě rosniček zajímá minimum lidí, podobné to je se sportovními novinami. Když jsme si dělali průzkum, zda naše diváky zajímají sportovní zprávy nebo krimi, tak krimi zprávy vyhrály velkým rozdílem," popisuje jednu z viditelných změn generální ředitel Primy Marek Singer v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

A.cz: Máte ambici dýchat na záda Nově, nebo ji i předstihnout?

Dýchat na záda pochopitelně, naší rolí je být vyzyvatel. Jestli se nám podaří je dohonit, to nevím, ale není to ani podstatné. I když by to bylo krásné.

A.cz: Jak vnímáte trend - jak se daří Nově a jak se daří vám?

Co po mě chcete slyšet? (smích) Meziročně se nám daří lépe. Všichni - Nova i Česká televize - se ale snaží najít novou tvář.

A.cz: Jak vidíte Českou televizi - jako konkurenci?

Ona by to neměla být konkurence. Ale ona se snaží programovat proti komerčním televizím. To si myslím, že je špatně.

Foto: Ludvík Hradilek

A.cz: Rozjeli jste kanál pro mladé, teď chystáte kanál pro ženy. Znamená to, že budoucnost televize je ve specializaci kanálů spíš, než v plnoformátové televizi pro všechny?

To po mně chcete, abych přeleštil křišťálovou kouli. Ale do určité míry to platí. Jsem si jistý, že se nevrátí model tří velkých kanálů, které obslouží celý televizní trh. To už je pryč.

Ale míra té fragmentace záleží i na tom, co budou dělat velké stanice. Strategie můžou být různé: začnou hrát archiv jako ČT1, nebo začnou zkoušet velmi netradiční formáty. Ale nedá se říct, že by velké stanice neměly budoucnost, je tam obrovská návykovost. Pro nás je návyk to nejdůležitější.

Zpravodajství lidi chtějí!

A.cz: Proč je pro komerční televize tak zajímavé rozšiřovat zpravodajství?

Nejdřív se u nás v této souvislosti zvolila strategie přímého útoku na Novu a ten útok nebyl dobře připraven. Takže jsme vymysleli alternativu. Jde od toho nejserioznějšího k tomu nejzábavnějšímu - ke krimi a VIP zprávám.

Lidi s prstem na ovladači jsou teď mnohem rychlejší. Dřív počkali až na konec, dneska, když je to přestane bavit, tak vám to neodpustí a fik - jsou pryč. Ale lidé jsou mezi sedmou a osmou zvyklí dívat se na zpravodajský typ pořadu. Tak jsme jim ho nabídli, jen to zabalili jinak.

A.cz: Zrušili jste redakci sportu. Souvisí to s brutálním šetřením?

Částečně ano. Ale souvisí to i s tím, že jsme chtěli alternativu - zprávy, sport, počasí jsou všude. Zjistili jsme, že počasí v podobě rosniček zajímá minimum lidí a druhé v závěsu byly sportovní noviny. A když jsme si dělali průzkum, zda naše diváky zajímají sportovní zprávy nebo krimi, tak krimi zprávy vyhrály velkým rozdílem. Ale nezastírám: pomohlo nám to i finančně, sportovní zprávy kvůli agenturám jsou poměrně drahé.

Foto: Ludvík Hradilek

A.cz: Když si vezmu koncept laskavé rodinné televize, tak mi tam krimi zprávy moc neladí...

Rodinná televize nemusí být laskavá, má naplňovat přání všech členů rodiny. Mohli bychom krimi zprávy dělat i přitvrzeněji, ale to už si zase řeknete - to by v rodinné televizi nemělo být.

Nové televize měly "velké oči"

A.cz: Jak se u vás projevila na programu krize?

Následek je, že si televize víc vybírají. A v našem případě je to oživení některých formátů. Pořad "Nikdo není dokonalý" jsme ukončili, pak jsme udělali průzkum, co by lidé chtěli, a pan Krampol se nám umístil na předním místě. Tak proč ne?

A.cz: Když se před lety mluvilo o digitalizaci, čekalo se, že tady bude spousta nových alternativních televizí. Proč to skončilo tak, že se nové televize moc nechytily a digitální nabídku rozšiřují ty zavedené velké televize?

Možná měli autoři digitalizačního plánu jen velké oči. Někteří žadatelé o nové licence měli představu, že když budou mít 3 procenta sledovanosti, tak to budou i 3 procenta peněz. Ale tak to nikde nefunguje, nejenom u nás. A druhá věc je krize. Z roku na dva roky udělalo 20 procent trhu hop - a bylo pryč. Tam se vám vejde čtyři, pět televizí, které najednou neměly zdroje. Minimálně to mohlo dopadnout tak, že by byla ještě alespoň jedna nezávislá televize.

A.cz: Ale nebylo to pro velké televize požehnání? Vám by klesly, ať jakkoliv málo, zisky...

Kdyby... Zas kdyby trh nepoklesl, tak z většího trhu bych měl zase více peněz. A pro mě by na druhou stranu bylo zajímavější, kdyby měli  lidé na výběr z deseti českých televizí, než ze sto padesáti satelitních.

A.cz: Máte už hospodářské výsledky za loňský rok?

Ano, máme. Ale vlastník teď zveřejňuje jen výsledky za skupiny podle typu televize a regionu - profit je seskupen pro skandinávské země. Výsledky za jednotlivé firmy už nezveřejňuje.

A.cz: Ale vy tušíte, jak si stojíte...

Tuším, ale nemůžu říct. Ale stojíme si dobře.

A.cz: S tím souvisí i to, že byste se měli stěhovat?

2013 je rozhodně rok, kdy bychom se měli stěhovat na Vinohrady.

A.cz: Do svého, nebo do pronájmu?

Bude to pronájem.

A.cz: Už delší dobu se mluví o vstupu strategického partnera nebo o prodeji. Jsou to fámy, nebo na tom něco je?

Mám teď zadání zvednout hodnotu Primy nezávisle na časovém horizontu. Takže žádná krátkodobá strategie - akviziční či prodejní - není na stole. Ale je to rozhodnutí majitelů.

 

Právě se děje

Další zprávy