Praha - Rychlovlaky Pendolino začnou od prosincové změny jízdního řádu častěji jezdit do západních Čech. Dvakrát denně pojedou z Prahy přes Plzeň do Chebu a dvakrát až do Františkových Lázní. Informuje o tom server iDnes.cz.
Nasazení pendolin na západočeskou trať je jednou z největších změn, kterou přinesl nový návrh jízdního řádu. Dopravcům a krajským úřadům jej v těchto dnech zaslala Správa železniční dopravní cesty. Jde zatím jen o návrh, většinou se ale výsledný jízdní řád od návrhu příliš neliší, připomíná server.
Pendolina Českých drah dosud jezdí jen mezi Prahou a Ostravou, do západních Čech zajíždějí jen o víkendu. Navzdory rozšíření do západních Čech počítá nový jízdní řád s tím, že mezi Prahou a Ostravou pojedou ještě častěji než dosud - standardně devětkrát denně (dosud je to osmkrát). Některá pendolina nově pojedou až do Karviné, naopak část skončí už v Ostravě namísto Bohumína.
iDnes vysvětluje, že na trati z Prahy do Chebu mohou pendolina podstatně lépe využít naklápění v obloucích, které umožňuje vlakům jet některými úseky rychleji než klasické soupravy tažené lokomotivou. Například z pražského Smíchova dojede pendolino do Plzně za hodinu a 17 minut, až do Chebu za 2 hodiny a 25 minut. Klasické expresy či rychlíky tuto cestu zvládají pomaleji: do Plzně nejméně za hodinu a 27 minut, do Chebu za tři hodiny a tři minuty.
Podle zatím oficiálně nepotvrzených informací plánují České dráhy už od léta zrušit poplatek za místenku v pendolinu, který dosud cestující povinně platili k ceně každé jízdenky.
Černé vlaky vymění Pardubice za Přerov, žluté chtějí Českou Třebovou
Návrh jízdního řádu nepřináší jinak velké zásadní změny, uvádí server. Na hlavní trati z Prahy do Ostravy zůstávají všichni tři dopravci a jejich počty vlaků se příliš nemění. Leo Express zavádí jednu linku do Starého Města u Uherského Hradiště. Nově zastaví se všemi vlaky v Přerově a naopak vynechá Pardubice.
RegioJet překvapil plánem zastavovat v České Třebové, které se dosud vyhýbal i proto, že ve městě je velký počet lidí s režijní průkazkou Českých drah díky velké koncentraci železničního průmyslu.