Portland - Sportovat stylově není v krizi tak důležité jako před ní. Nasvědčuje tomu výsledek největšího výrobce sportovního oblečení a obuvi, značky Nike. Její zisk totiž ve druhém fiskálním čtvrtletí, které končilo v listopadu, poklesl o čtyři procenta na 375,4 milionu dolarů.
Hlavním důvodem poklesu byly nižší tržby. Zároveň ale vedení Nike uvedlo, že v poslední době se chuť investovat do značkového sportovního vybavení vrací lidem na celém světě a sleduje první známky oživení.
Od září do listopadu však zatím vidět nebyly. Tržby klesaly po celém světě, v severní Americe o čtyři procenta, v západní Evropě o šest a ve střední a východní Evropě dokonce o závratných 24 procent.
Na čínském trhu se změnila křivka vývoje tržeb z loňského dvojciferného růstu na tříprocentní pokles.
Je pravděpodobné, že situace se opravdu otáčí k lepšímu. Příjmy sice od září do listopadu poklesly o osm procent, ale zato přibylo objednávek s dodáním na jaře příštího roku a to o čtyři procenta. Jak informovaly zahraniční agentury, důvodem je především slabý dolar a růst v západní Evropě a Číně.
Výsledky společnosti byly však lepší, než předpovídali odborníci. Důvodem jsou především vnitřní úsporná opatření společnosti. Vedení Nike s poklesem tržeb snížila své náklady, omezila marketingové výdaje, ale také propustila pět procent svých zaměstnanců.