Praha - Černé vlaky Leo Express budou jezdit stejně rychle jako souprava Pendolino od Českých drah. Na trase mezi Prahou a Ostravou by se měly objevit od prosince, v každém směru chce dopravce nasadit osm spojů denně, v pátek pak ještě o jeden více.
Aktuálně zástupci společnosti čekají, zda jim Správa železničních a dopravních cest (SŽDC) přidělí v jízdním řádu na rok 2012/2013 ty kapacity, o které zažádali. Další jízdní řád začne platit okolo 8. prosince. Ve chvíli, kdy jej SŽDC zveřejní, tak budou známé i přesné časy odjezdů a příjezdů nově přidaných souprav.
Podle tiskové zprávy budou nové spoje využívat maximální povolenou rychlost 160 km/h. Tou doposud jezdí jen rychlovlaky konkurenčních Českých drah SC Pendolino. Celá cesta tak bude trvat mírně přes tři hodiny. Skupině RegioJet, která je dalším soukromým dopravcem na této trase, trvá přejezd mezi Prahou a moravskoslezskou metropolí 3 hodiny a 24 minut.
"Vycházíme z toho, že lidé většinou vlakem cestují ne proto, že chtějí, ale proto, že musí," komentuje majitel firmy Leoš Novotný.
Zástupci Leo Express také uvedli, že jejich vlaky budou zastavovat na hlavním nádraží v Praze, v Pardubicích, Olomouci, Ostravě-Svinově, Ostravě hlavním nádraží a v Bohumíně.
Jak navíc připomněl tiskový mluvčí Petr Kopáček, až do konce května probíhá nábor nových zaměstnanců. Kromě průvodčích nebo prodejců jízdenek shání Leo Express také stevardy a stevardky, kteří se budou starat o cestující. O tuto pozici je podle Kopáčka zatím největší zájem.
Podívejte, kdo bude na hlavní železniční trati soupeřit o cestující: