Brno - Vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury nebudou konkurovat jenom Českým drahám, zostří boj o cestující také na Slovensku.
Vlaky totiž budou podle mluvčího společnosti Aleše Ondrůje zajíždět několikrát denně také do slovenské Žiliny.
RegioJet by chtěl začít jezdit na trati mezi Ostravou a Prahou v příštím roce.
Každý den za hranice
RegioJet už má souhlas Správy železniční dopravní cesty. Firma už dříve avizovala, že by chtěla jezdit také dál do Českého Těšína a Žiliny, dnes potvrdila, že na Slovensko bude jezdit každý den.
RegioJet si kvůli slovenské expanzi najala i experta Petera Bošáčka, který je takzvanou osobou odborně způsobilou pro území Slovenska.
Bez osoby odborně způsobilé, tedy experta, který má praxi a potřebné vzdělání, totiž není možné provozovat železniční dopravu.
Radim Jančura už několikrát řekl, že má kromě Česka zájem jezdit s vlakem i na Slovensku. „Půjdeme do jakékoliv soutěže," řekl deníku Sme letos na jaře.
Škoda z Itálie
RegioJet navíc kromě personálních posil nakupuje i vlaky. Do Česka tak firma dovezla další tři lokomotivy vycházející z československé typové řady 163.
„Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi doposud částečně provozuje osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Poslední tři lokomotivy, které zatím stále zajišťují vozbu osobních vlaků v severní Itálii, dorazí do České republiky do konce letošního roku," uvedl mluvčí Ondrůj.
Nákup lokomotiv přišel firmu na půl miliardy korun.
„Lokomotivy před zahájením provozu v ČR projdou technickými úpravami tak, aby vyhovovaly podmínkám pro provoz v České republice a současně dojde ke zvýšení jejich rychlosti ze 120 na 140 km/hodinu," dodal Ondrůj.