Islandský obr může mít českého výrobce hotových jídel

Tomáš Fránek
9. 7. 2007 14:09
Prodej hotových jídel v Česku roste
Foto: Aktuálně.cz, Jaroslav Pikous

Brno - Výrazné změně na tuzemském trhu s hotovými jídly už nic nestojí v cestě - jedna z největším firem v oboru, Bakkavor Food, se může sloučit s českou společností Heli Food, jedničkou na trhu chlazených hotových jídel.

Dnes s fúzí obou firem souhlasil tuzemský Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, podle něj nehrozí to, že by nová firma měla dominantní postavení na trhu.

V první fázi Bakkavor získá v brněnské společnosti padesát jedna procent, za tři roky se má pak stát jediným vlastníkem firmy.

První ve středu Evropy

Pro Bakkavor je spojení s Heli Food první investicí ve střední a východní Evropě, firma počítá s výraznými investicemi do rozšíření výroby.

Společnost Bakkavor Food Limited, která o spojení s brněnskou společností požádala, je jednou ze společností islandské Bakkavor Group a je například jedničkou na trhu ve Velké Británii.

Islandská firma už má svoje podniky ve Velké Británii, Francii, Belgii, Španělsku, Jižní Africe a Číně. Má čtyřicet pět podniků a celkem asi šestnáct set zaměstnanců. Vyrábí na čtyři a půl tisíce produktů.

Například v Asii patří mezi odběratele firmy na osmnáct set zákazníků z řad restaurací a obchodů. Patří mezi ně například síť restaurací KFC nebo obchody Tesco.

Společnost Heli Food byla součástí firmy Delta Pekárny.  Po vzniku společnosti United Bakeries, sdružující pekárny Delta a Odkolek, firma funguje samostatně.

Lidé rádi hotové

Její výrobky odebírají v Česku všechny velké řetězce, hotová jídla vyváží i do Německa, Švédska, Finska, Francie, Dánska, Belgie, Švýcarska a Slovenska.

Vyrábí například hotová jídla pod značkou AH Quality, kterou uvedla na trh letos společnost Ahold.

Raději do Tesca v Porubě, zastávka tramvaje je na dohled
Raději do Tesca v Porubě, zastávka tramvaje je na dohled | Foto: Ludvík Hradilek

Investicím do výroby hotových jídel nahrává to, že je Češi v posledních letech stále více nakupují, obchody proto rozšiřují jejich nabídku.

Například společnost Tesco už loni začala prodávat novou řadu šestnácti jídel.

"Novou nabídkou reagujeme na současný rychlý životní styl, který si přímo žádá snadnou a rychlou přípravu jídel," řekla mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková.

Obchodníci i výrobci potravin růst tuzemského trhu s hotovými jídly přisuzují životnímu stylu mladé generace, která považuje přípravu jídel za zbytečnou ztrátu času.

Hotová jídla často nakupují také lidé, kteří kvůli velkému pracovnímu vytížení mají minimum volného času.

Podle ředitele prodeje společnosti Nowaco Jana Tajovského stoupá také zájem o mražená hotová jídla, a to v řádech procent ročně.

 

Právě se děje

Další zprávy