Do Česka míří síť restaurací Rodeo Drive

Tomáš Fránek
3. 12. 2006 0:00
Brno - Boj českých a moravských restaurací o zákazníky znovu přitvrdí, na trh totiž míří nové řetězce.

Česko se po Polsku stane druhou středoevropskou zemí, kde bude otevřena restaurace amerického řetězce Rodeo Drive. Firma už příští týden otevře svou restauraci v kovbojském stylu v Brně.

"Další dvě restaurace pak plánuje otevřít v Praze," uvedla Simona Malkovská z agentury, která společnost provozující síť Rodeo Drive zastupuje.

Polsko vzorem

Restaurace Rodeo Drive patří do sítě společnosti American Restaurant, která provozuje také sítě KFC, Pizza Hut a FreshPoint. A první restaurace v Brně má otestovat zájem českých zákazníků.

V Polsku Rodeo Drive otevřel první restauraci v dubnu letošního roku ve Vratislavi.

Restaurační síť Rodeo Drive není jediná, která chce uspět v Česku, otevření nových sítí restaurací oznámili už i další tuzemští i zahraniční podnikatelé.

Řetězec provozoven Bio-Cafes, za kterým stojí francouzský podnikatel Silvano Pedretti, má nabídnout alternativu k rychlému občerstvení v McDonald's či KFC. První dvě provozovny už nabízejí služby zákazníkům v Praze.

Nový řetězec rychlého občerstvení chce na českém trhu podle MF Dnes v lyžařských střediscích vybudovat společnost Snowhill. Ta zvažuje investici ve výši čtyřiceti až padesáti milionů korun.

První provozovnu rychlého občerstvení zaměřenou na italskou kuchyni otevře v Českých Budějovicích společnost Mondo Pizza, do roku pak chce mít v Česku deset restaurací.

Ve městech po celé zemi navíc stále přibývá asijských bister.

Foto: Aktuálně.cz

Češi mají rádi rychlost

Podle odborníků místo pro další restaurační sítě na trhu je, a to i přesto, že celkově tržby restaurací v zemi dva roky po sobě mírně klesly.

"Stoupá ale útrata Čechů především v řetězcích rychlého občerstvení, a proto je místo na trhu i pro další řetězce," uvedl Roman Konečný z poradenské společnosti Etis.

Za rychlé občerstvení Češi utratí až dvacet pět miliard korun ročně, což je asi 30 % celkových tržeb ve veřejném stravování.

A trhu dominují zahraniční firmy. McDonald's má nyní v Česku síť sedmdesáti dvou restaurací. KFC mu konkuruje se čtyřiceti čtyřmi restauracemi.

V loňském roce v těchto dvou největších tuzemských fast foodech Češi nakoupili jídlo a pití za více než 3,3 miliardy korun. McDonald's utržil 2,28 miliardy korun, tržby KFC se pohybují kolem jedné miliardy.

Podle studie společnosti GfK ve fast foodech jedí Češi třikrát častěji než Maďaři, a dokonce čtyřikrát častěji než Poláci.

Na sítě restaurací kromě zahraničních řetězců sázejí také tuzemské pivovary. Brněnský pivovar Starobrno chce mít do dvou let 11 značkových restaurací. První už otevřel v Jihlavě, ostatních deset bude mít stejný interiér, jídelníček a pro všechny jejich provozovatele budou platit stejné podmínky.

Podobné sítě už provozují pivovary Staropramen nebo Budvar.

Plzeňský DAOS plus zase chce vytvořit do deseti let v Česku síť 100 Švejk restaurantů. Za deset let fungování firma už vybudovala na 40 provozoven v tuzemsku a sedm v zahraničí.

 

Právě se děje

Další zprávy