Interspar i Bohemia Sekt lhaly o víně, nebylo z Moravy

Tomáš Fránek
22. 5. 2008 15:43
Původ desítek tisíc láhví byl na Slovensku
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Ondřej Besperát

Brno - Obchodní řetězec Interspar i největší tuzemský producent vína, společnost Bohemia Sekt, lhaly zákazníkům.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce zjistila, že ze společnosti Víno Mikulov, která patří firmě Bohemia Sekt, se na trh dostalo přes 67 tisíc láhví klamavě označeného vína.

Na obale láhví Chardonnay plněných na Slovensku bylo sice uvedeno, že jde o víno jakostní z vinohradnické oblasti Jihoslovanské, současně však bylo na zadní straně láhve umístěno logo "Víno z Moravy."

50 tisíc litrů

Inspekce klamavě označené láhve objevila v prodejně Intersparu v Plzni. Kontrola byla součástí akce, při které se prověřovalo, zda obchodní řetězec v rámci akce propagující tuzemská vína nenabízí i vína z jiných zemí.

"Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu  2007 bylo na trh uvedeno přes 67 tisíc lahví (to je přes 50 tisíc litrů) tohoto klamavě značeného vína," uvedla mluvčí inspekce Martina Šmídtová.

"S řetězcem Interspar i se společností Bohemia Sekt bude zahájeno správní řízení kvůli klamání spotřebitele," dodala mluvčí.

Firma už o chybě ví a podle jejího vyjádření má jít o neúmyslnou chybu. Zároveň společnost slíbila rychlou nápravu. Interspar uvedl, že šlo jednozančně o chybu dodavatele vín. "Po zjištění nesrovnalostí jsme vína z nabídky stáhli," uvedl mediální zástupce Intersparu Jan Vávra. 

Modrý Portugal z Maďarska

Mluvčí Šmídtová uvedla, že ve většině obchodů Interspar byla v rámci akce na podporu tuzemských vín nabízena jenom moravská a česká vína.

V Intersparu v Prostějově inspektoři mezi kontrolovanými víny našli Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska, a to v celkovém množství 45 litrů.

Jakostní vína musí na etiketě povinně uvádět, z jaké pěstitelské oblasti pocházejí hrozny, z nichž bylo víno vyrobeno. Oprávnění označovat vína logem "Vína z Moravy" nebo "Vína z Čech" však výrobcům uděluje Vinařský fond České republiky.

Jde o marketingové označení, které má propagovat kvalitní tuzemská vína. 

 

Právě se děje

Další zprávy