Praha - Na železnici u české Velimi se testuje čtvrtá generace francouzských rychlovlaků AGV. Novinářům ho představila firma Alstom.
Jsou pohodlné, pojmou více cestujících, jedou rychleji a jejich údržba bude snažší, tvrdí o nich firma Alstom.
Na slavnostním představení ve francouzském La Rochelle letos v únoru nechyběl ani francouzský prezident Nicolas Sarkozy, který si vlaky detailně prohlédl. Více najdete v naší fotogalerii.
Testování u Velimi potrvá do září
Každý z vagónů vlaků nové generace je vybaven motorem přímo pod podlahou, což ho odlišuje od staršího modelu, který poháněly pouze motory dva. Jeden vpředu a druhý na konci soupravy.
V běžném provozu vlak dosahuje rychlosti až 360 kilometrů za hodinu, překonat však může i 500 kilometrů v hodině.
Nový design umožňuje také přepravení většího počty cestujících a zjednodušuje opravy, tvrdí vedení Alstomu.
Na trati u Velimi bude prototyp testován až do září. Celkem ujede přes tisíc kilometrů průměrnou rychlostí 200 km/hod. Rekordy tu padat nebudou.
Rekord supervlaku 574,8 km/hod
I nadále tak platí maximum z loňského dubna, kdy na trati z Paříže do Štrasburku dosáhl francouzský rychlovlak rychlosti 574,8 kilometru v hodině.
Italský operátor Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) už koupil 25 těchto souprav, které hodlá v nejbližších letech nasadit na vysokorychlostní trati mezi Římem a Neapolí, později Římem a Milánem.
V souvislostech:
TGV chystá nový rekord, pojede 570 km/h
Německo obnoví zkoušky magnetických supervlaků