ČSA zmodernizuje dálkové letadlo, flotilu neruší

hpv
13. 9. 2007 15:30
ČSA nové linky do Asie neplánují
Letadlo ČSA před terminálem na letišti v Ruzyni.
Letadlo ČSA před terminálem na letišti v Ruzyni. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Národní dopravce ČSA chce zmodernizovat Airbus A310, který létá na lince do Spojených států.

"V první fázi chceme vyměnit sedačky. Pak se zaměříme na multimédia. Mělo by se tak stát během jednoho roku," uvedl prezident Českých aerolinií Radomír Lašák. Podle něj ČSA zatím zmodernizuje pouze jedno letadlo. Kolik peněz chce do modernizace investovat, firma neuvedla s tím, že propočet nemá ještě k dispozici.

Zároveň chce vedení společnosti zařadit do dálkové flotily další typ letadla. Mělo by se jednat o starší stroj typu Boeing 767, nebo Airbus A330. "Záleží na ceně a vhodné konfiguraci," uvedl Lašák.

Firma dnes oznámila své pololetní hospodářské výsledky, kdy za prvních šest měsíců prodělala 175 milionů.

ČSA za první půlrok ve ztrátě, sedmý měsíc ale vývoj otočil

České aerolinie se chtějí soustředit hlavně na trh severní Ameriky. Nové destinace na dálkových linkách národní dopravce zatím neplánuje.

Vedení firmy v minulosti několikrát avizovalo, že si dálkové linky ponechá, pokud se meziroční výnosy z nich zvednou o pětinu. "I když jsme dvacetiprocentního zlepšení nedosáhly, rozhodli jsme se dálkovou flotilu ponechat. Výnosy totiž rostou, a my věříme, že tomu tak bude i v dalších letech," uvedl Luboš Černý, finanční ředitel aerolinek. Podle něj je k tomu na linkách potenciál.

Dálková flotila by měla vydělávat především díky charterům, pronájmu jednoho letadla do Indie a linkám do severní Ameriky.

"Výnosy na dálkových linkách se meziročně zvedly, i když  obsazenost letadel stagnovala, v některých případech dokonce i mírně klesla," říká Černý, finanční ředitel firmy. Pole něj byla letadla vytížená na dálkových linkách v prvním pololetí roku přibližně na 82 procent. Celkově byly stroje ČSA v prvním pololetí roku obsazeny na 67 procent.

V tento okamžik nejsou v ČSA ztrátové linky. "Ty, které nevydělávaly například irský Cork, jsme zrušili," říká Lašák. Na druhou stranu se posílily spojení na lukrativních letech, tedy například do Moskvy.

 

Právě se děje

Další zprávy