V Praze lze na velkolepá obchodní centra narazit doslova na každém kroku a zejména před Vánoci se o zákazníky vedou kruté konkurenční boje. I tak Česko stále zaostává za světovou bilancí a již příští rok by mělo být nakupování ve velkém zas o něco snazší. Trend rozsáhlých obchodních domů se nyní rozšiřuje z hlavního města i do dalších regionů, kde slaví úspěchy. I když proti otevírání nových nákupních center často obyvatelé protestují, čísla prodeje mluví jinak.
Centrum Prahy již obchodní domy doslova zahltily. Paladium, Nový Smíchov, Chodov či Flora, rozsáhlé komplexy jsou vždy po ruce a umístěné přímo u zastávky metra, aby přilákaly co nejvíce nakupujících. V srdci Prahy už se pozemky hledají jen těžko, a tak se plánované projekty přesouvají na periferie města. Největší boom výstavby obchodních center už však dávno minul, období slávy si monstrózní komplexy užily po roce 2002. Dnes je stále těžší a těžší přilákat nové zákazníky, centra se proto předhánějí v sezónních slevách, zajímavých akcích a programech.
I když má v příštím roce dojít k další stavbě nových center, otázkou zůstává, zda nové komplexy nebudou čelit nedostatku zájmu nakupujících. Česká republika sice v tomto ohledu zůstává pod evropským průměrem, ale při schvalování návrhů se příliš nepočítá s koupěschopností lidí. Spíše než s reálným zájem obyvatel se spekuluje s obecnými propočty a idealistickými přáními investorů. S odporem proti výstavbě nových obchodních center se potýkala například Plzeň či Ústí nad Labem, kde obyvatelé nová nákupní centra odmítají.