Kde Češi nakupují nábytek? Cena není rozhodující

Věra Tůmová
26. 8. 2012 17:15
Obliba velkoplošných prodejen roste, ukazuje nový průzkum
Foto: Vojtěch Marek

Praha - Za nákupy nábytku a bytových doplňků Češi vyrážejí nejčastěji do velkoplošných specializovaných prodejen nábytku. Platí to pro více než dvě třetiny českých domácností. Vyplývá to z letošního reprezentativního průzkumu společnosti Incoma GfK.

Nejvíce lidí podle průzkumu za nákupem nábytku nejprve zamíří do švédského nábytkového obchodního domu IKEA. Jako svou hlavní prodejnu nábytku to uvedlo až čtyřicet procent respondentů. Na dalším místě v oblíbenosti českých zákazníků je pak Asko nábytek a na třetím jsou pak prodejny řetězce Jysk.

V šestici nejoblíbenějších prodejen s nábytkem a bytovými doplňky jsou mezi zákazníky rovněž obchodní domy Kika, Möbelix a Sconto.

Prohlédněte si nábytek, který letěl v uplynulých 50 letech ve fotogalerii „Jak šel čas ve světovém nábytkovém designu. Archiv milánského veletrhu" vlevo vedle článku.

Švédský obchodní dům IKEA je podle výzkumu rovněž nejnavštěvovanějším obchodem s nábytkem a bytovými doplňky v Česku. Alespoň jedenkrát ji navštívilo téměř 90 procent dotázaných a 75 procent dotázaných v tomto obchodním domě s nábytkem také někdy nakoupilo.

České domácnosti za poslední dva roky za nábytek a doplňky do bytu v průměru vydaly zhruba 24 tisíc korun ročně.

„Z toho průměrná domácnost utratí přibližně 17 tisíc korun za nábytek a necelých 7 tisíc korun za bytové doplňky. Čtyřicet procent zákazníků však vydává celkově ročně částku menší než 10 tisíc korun," konstatuje výzkumná zpráva.

Češi mají při nákupech jasno…

Češi se při výběru a nákupu nábytku a bytových doplňků rozhodují většinou racionálně. Více než tři čtvrtiny zákazníků totiž srovnává nabídky v různých prodejnách, 80 procent zákazníků čte katalogy a letáky prodejen s nábytkem a bytovými doplňky a více než 40 procent podle nich také nakonec nakupuje.

Design a kvalita hrají při konečném rozhodnutí o nákupu nábytku u Čechů prim. „Cena je důležitý faktor, není však rozhodujícím důvodem, který určuje výběr zboží," uvádí výzkumná zpráva.

Jen 20 procent českých zákazníků nábytkářských prodejen má zkušenosti s nakupováním nábytku na splátky nebo prostřednictvím úvěrové karty. Fenoménem se také postupně stává nákup nábytku a bytových doplňků přes internet. Více než jedna třetina respondentů již tento sortiment na internetu někdy nakupovala.

 

Právě se děje

Další zprávy