Mercedes-Benz třídy E AMG Kombi - Velký bratr
AMG upravovalo už předchůdce Mercedesu třídy E s karoserií kombi - řady S123 a S124. Proto nepřekvapí, že s příchodem generace S210 se na přelomu století ukázalo i provedení 55 AMG. Oproti sedanu šlo, podobně jako u třídy C, o spíše okrajovou záležitost s několika stovkami vyrobených kusů. Pod kapotou se objevil osmiválec s 260 kW v kombinaci s automatem a pohonem zadních kol.
U další generace třídy E (S211, na snímku vlevo) se kombi ve verzi AMG stalo již nedílnou součástí nabídky. Chvíli po sedanu tak přišla verze E 55 AMG s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 350 kW, automatem a pohonem zadních kol. Zrychlení? Za 4,8 vteřiny. Ještě o dvě desetiny byl rychlejší následovník E 63 AMG s osmiválcem o výkonu 378 kW, který dostal třeba i upravený automat.
Verze E 63 AMG se objevila i u generace S212. V počáteční fázi byl pod kapotou osmiválec s 386 kW, automatem a pohonem zadních kol. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zabralo 4,6 vteřiny. Postupně se zmenšil objem osmiválce, přidalo se ale dvojité přeplňování, takže výkon stoupl na 410, respektive 430 kW. Přidal se i pohon všech kol, takže se u nejsilnější verze dostalo zrychlení pod čtyři vteřiny.
Současná třídy E (S213, na snímku vpravo) se jako AMG nabízí ve verzích E 53 (ta je mild-hybridní) a E 63. Nejsilnější E 63 je vybavena čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 420 nebo 450 kW. Nechybí pohon všech kol a devítistupňový automat, na stovku tak auto doslova vystřelí za 3,6, respektive 3,5 sekundy. To už není ohrožení supersportů, to už je jako supersport. Ovšem s velkým kufrem a spoustou místa.