Bourat v nich nechcete: Mezi největšími průšvihy historie crash testů je i Mustang

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 12. 2021 7:59
Nezávislá organizace Euro NCAP nedávno vydala nejnovější sérii crash testů, v nichž propadly dostupné elektromobily Renault Zoe a Dacia Spring. Prošli jsme historii evropských simulovaných nárazů a vybrali ty největší propadáky, které se vymykaly standardům dané doby, a přidali jeden bonusový americký. Podívejte se na ně do galerie.
Foto: Euro NCAP

2010: Landwind CV9

V roce 2009 se poprvé v hodnocení Euro NCAP začaly objevovat asistenční systémy, hodnotila se přítomnost ESP nebo upozornění na nezapnuté pásy. Pět hvězdiček se tehdy stalo víceméně standardem, tři byly u zavedené automobilky průšvih (dostala je třeba Toyota Urban Cruiser, Suzuki Alto nebo Citroën Nemo). Pak se ale NCAP rozhodl otestovat bezpečnost jednoho z prvních čínských aut, která měla zamířit do Evropy.

MPV Landwind CV9 si tehdy odneslo pouhé dvě hvězdičky a nebylo to jen kvůli absenci stabilizačního systému ESP. Vůz propadl i při crash testech, zejména při simulovaném bočním nárazu, kde doplatil na absenci bočních airbagů, špatná byla i ochrana chodců.

Podobný propadák jako Landwind už mimochodem žádný jiný čínský výrobce nezopakoval. 

CV9 bylo pro Landwind druhým pokusem o to, uspět v Evropě. V roce 2005 SUV X6 propadlo ještě výrazněji v nárazovém testu autoklubu ADAC. Špatné výsledky v crash testech jsou určitě jedním z důvodů, proč čínská značka prodala v Evropě celkem jen několik set vozů a prorazit se jí skutečně nepodařilo.

 

Právě se děje

Další zprávy