Bourat v nich nechcete: Mezi největšími průšvihy historie crash testů je i Mustang

Martin Přibyl Martin Přibyl
23. 12. 2021 7:59
Nezávislá organizace Euro NCAP nedávno vydala nejnovější sérii crash testů, v nichž propadly dostupné elektromobily Renault Zoe a Dacia Spring. Prošli jsme historii evropských simulovaných nárazů a vybrali ty největší propadáky, které se vymykaly standardům dané doby, a přidali jeden bonusový americký. Podívejte se na ně do galerie.
Crash test BMW řady 3 z roku 1997
Crash test BMW řady 3 z roku 1997 | Foto: Euro NCAP

Drsné začátky

Jistě se dnes najde řada lidí, kteří hodnocení Euro NCAP kritizují za přílišný důraz na asistenční systémy. Jen těžko ale může této nezávislé organizaci upřít výrazný vliv na zvýšenou pasivní bezpečnost aut. Když totiž ve druhé polovině devadesátých let poslal Euro NCAP "proti zdi" první auta, výsledky nebyly valné. Testy tehdy nebyly tak rozmanité jako dnes, zahrnovaly boční a částečný čelní náraz do deformovatelné bariéry, kromě rizika pro dospělé se hodnotila rovněž ochrana dětí a chodců.

Na dnešní pohledy mizerné jednohvězdičkové hodnocení si v roce 1997 odnesly i takové veličiny jako Saab 900, Citroën Xantia nebo BMW řady 3 (na obrázku). Prvním autem s pětihvězdičkovým hodnocením za ochranu posádky se stal až v roce 2001 Renault Laguna druhé generace.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy