Čtenáři rozhodli, tahle socialistická auta se líbí nejvíc. Je mezi nimi váš favorit?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2023 6:32
Kdo vyráběl nejhezčí auta za železnou oponou? Před časem jsme zveřejnili přehled socialistických aut, která možná nebyla technicky na úrovni západních modelů, doháněla je ale minimálně vnějším vzhledem. Spolu s tím šla ruku v ruce i výzva čtenářům, aby se podělili o názor, která socialistická auta se jim nejvíce líbila. A trochu se to nakonec přetavilo i do osobních vzpomínek.
Foto: Škoda Auto

Ještě jednou do Boleslavi

Z Kopřivnice a Příbora se ještě jednou vraťme do Mladé Boleslavi a Kvasin. Kromě luxusních tatrovek nebo "českého Porsche" se často čtenáři vraceli také ke Škodě Felicia, která v roce 1959 vznikla modernizací modelu 450. Maličký roadster ještě více než třeba 110 R mířil z výroby rovnou na export, kde po něm byla poptávka. Chvíli to dokonce vypadalo, že Škoda 450 prorazí i v USA, z jakéhokoliv většího úspěchu ale nakonec kvůli nízké výrobě sešlo.

"Krásné ladné křivky, zkrátka designérský skvost," shrnuje čtenář podepsaný jako Jan podstatu úspěchu Škody 450 a později Felicie. "Mně a manželovi se moc líbila Felicie se stahovací střechou. Bohužel byla nad naše možnosti," píše třeba čtenářka, která se podepsala jako Mirka S.

"Za nejhezčí z produkce ČSSR považuji Felicii a Škodu 1000 MB. Jsou to modely a design, které nekopírují nic do té doby známého a vznikly vlastně od nuly," naráží další ze čtenářů na to, že spousta socialistických aut byla jen licenční verzí některého ze západoevropských modelů.

 

Právě se děje

Další zprávy