Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Fiat

Fiat 500 - od 365 900 Kč

Podobně kultovní jako Panda je i další městský fiátek, stylová 500 v retro stylu. Těžko uvěřit, že poprvé se tento vůz představil v roce 2007 a od té doby vizuálně prodělal jen jednu, a to ještě poměrně malou, plastickou operaci. Zájemců je však po celé Evropě pořád dost, takže původní "pětikilo" zatím žije i vedle svého plně elektrického nástupce. Mimochodem s pohonem na elektřinu se nabízela i tato generace, byť pouze na severoamerickém trhu.

V Česku koupíte Fiat 500 výhradně s litrovým mildhybridním tříválcem o výkonu 51 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Zato si můžete zvolit karoserii. K té zcela uzavřené se totiž jako alternativa nabízí i kabriolet, který má stahovací prostřední díl střechy. Nejde tedy o jízdu s otevřeným nebem nad hlavou v klasickém slova smyslu, spíše jakýsi polokabriolet.

Ten zájemce přijde nejméně na 498 900 korun, ačkoliv v tu chvíli už je řeč o slušně vybaveném autě s dotykovým rádiem, manuální klimatizací nebo litými koly. Hatchback v nižším výbavovém stupni startuje na 365 900 korunách. Přitom byly doby, a to ještě před pár měsíci, kdy se dal pořídit za sumu pod 300tisícovou hranicí. Podzimní zdražování se rozhodně nedotklo jen nových škodovek.

 

Právě se děje

Další zprávy