V oblasti bezpečnosti si už automobilka Mercedes-Benz připsala řadu prvenství. Teď se poprvé, ve voze třídy E, který právě podstoupil modernizaci, objevují i asistenční systémy původně připravované pro vlajkovou loď, novou generaci Mercedes-Benz S.
Jedním z nich je asistent upozorňující řidiče a aktivně zasahující do řízení v případě, že automobilu hrozí například na křižovatce srážka s chodcem či jiným vozem blížícím se ze strany.
Dosud automobily uměly díky radarům a dalším senzorům pouze zabránit srážce s překážkou před vozidlem, případně zmírnit její následky.
Dr. Joachim Schmidt, člen managementu divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za prodej a marketing, k tomu říká: „S novou třídou E ukazujeme cestu v oblastech bezpečnosti, designu a hospodárnosti. Přináší na silnice mnoho technických inovací a je to bezpochyby nejlepší třída E všech dob. To vyjadřuje i její design a pečlivě přepracovaný interiér. ,E' je proto i nadále symbolem vedoucí pozice v tomto náročném segmentu."
Tento asistenční systém funguje díky montáži víceúčelové stereokamery. Ta je stejně jako dosavadní víceúčelová monokamera umístěna za oknem v oblasti vnitřního zpětného zrcátka. Má však dva objektivy, které umožňují prostorové snímání situace před vozidlem se zorným úhlem 45° do vzdálenosti až cca 50 metrů při celkovém dosahu 500 metrů.
Okolí hlídá stereokamera i radar
Stereokamera poskytuje data, která jsou dále zpracovávána různými systémy. Inteligentní algoritmy vyhodnocují tyto prostorové obrazové informace, a mohou tak rozpoznávat ve velké sledované oblasti protijedoucí, vpředu jedoucí a křižující vozidla, ale i chodce a různé druhy dopravních značek i horizontálního značení na vozovce, a to včetně jejich polohy v prostoru či průběh jejich pohybu.
Data se pak vyhodnocují společně s těmi, která přicházejí od vylepšené verze vícestupňového radarového snímání. Sedan i kombi jsou standardně vybaveny radarovým systémem Collision Prevention Assist, který upozorňuje řidiče na nebezpečí srážky s překážkou a podporuje jej adaptivním brzdovým asistentem.
Kromě modernizace elektronické výbavy a motorů pochopitelně při faceliftu designéři pozměnili i vzhled vozu. Nyní je také třída E poprvé k dispozici se dvěma různými tvářemi. Základní provedení a výbavová linie Elegance mají ve standardní podobě klasickou trojrozměrnou masku chladiče luxusního sedanu v designu se třemi lamelami a hvězdou na kapotě motoru.
Linie Avantgarde dostala naproti tomu masku chladiče sportovního vozu s centrálně umístěnou hvězdou, a nabízí tak tvář s výraznými sportovními rysy.
Také kapota motoru a přední nárazník byly navrženy zcela nově. Kapota motoru s ladnými liniemi vyjadřuje velmi přímočaře nový designérský styl. Nově tvarovaný nárazník zbavený všech zdrojů světla působí moderně a křídlovým designem své spoilerové hrany podtrhuje decentně sportovní charakter třídy E.
Světla už jsou nedělená a mohou být i kompletně tvořená LED diodami. V takovém případě jsou v noci trvale rozsvícená dálková světla a tok světla se přeruší pouze na tom místě, kde se nachází například protijedoucí automobil, tak, aby nedošlo k oslnění jeho řidiče.