Rozdíl 30 let. Jaká auta se v Československu prodávala v roce 1989 a kolik stála?

Petr Korbel
29. 7. 2019 6:03
Pokud jste si před třiceti lety chtěli koupit automobil za československé koruny, museli jste zamířit do sítě mladoboleslavské Škody nebo Mototechny, a téměř tři čtvrtiny prodaných nových aut byly Škodovky. Sestavili jsme přehled, co se tehdy ještě dalo koupit.
Foto: Výrobci

Oltcit Club 11 R

Konstrukce rumunského třídveřového vozu byla dílem francouzského Citroënu, první exempláře vznikly na počátku 80. let. Automobil mohl převážet až pět cestujících. Podélně uložený vzduchem chlazený plochý čtyřválec o objemu 1,1 litru poháněl přední kola. Oltcit vypadal moderně, a když se v roce 1987 poprvé objevil na našem trhu, vzbudil obrovskou pozornost.

Kvalita však byla extrémně kolísavá a v roce 1989 už zájem českých zákazníků o rumunská auta opadl. Nejvyšší rychlost činila 145 kilometrů, spotřeba měla být 7 až 10 litrů na sto kilometrů. Na našem trhu hrála roli základního typu verze Oltcit Club 11 R, ale v roce 1989 již byla polovina dodaných oltcitů v lépe vybavené modifikaci Club 11 RL. Cena startovala na částce 69 tisíc korun. Dodávka pro zdejší trh v roce 1989 čítala 13 tisíc kusů.

 

Právě se děje

Další zprávy