Rozdíl 30 let. Jaká auta se v Československu prodávala v roce 1989 a kolik stála?

Petr Korbel
29. 7. 2019 6:03
Pokud jste si před třiceti lety chtěli koupit automobil za československé koruny, museli jste zamířit do sítě mladoboleslavské Škody nebo Mototechny, a téměř tři čtvrtiny prodaných nových aut byly Škodovky. Sestavili jsme přehled, co se tehdy ještě dalo koupit.
Foto: Archiv Škoda Auto

Škoda Favorit

Pětidveřový hatchback, který nabízel dostatek prostoru pro pět cestujících. Nejmodernější a nejperspektivnější vůz z produktů tehdejšího východního bloku, s karosérii od italské firmy Bertone, přes občasné "dětské choroby" dobře prodejný i v západoevropských státech. Favorit měl výstavní premiéru na podzim 1987, první zákazníci si vůz mohli převzít v roce 1988.

Kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 1,3 litru byl uložený napříč a poháněl přední kola. Převodovku měl tento automobil pětistupňovou. Nejvyšší rychlost dosahovala 150 kilometrů za hodinu, spotřeba 6 až 8 litrů benzínu na sto kilometrů. Základní cena modelu Škoda Favorit 136 L činila 84 600 korun, lépe vybavená verze 136 LS stála zhruba 89 tisíc korun. Výrobce během roku 1989 expedoval téměř 75 tisíc vozů Favorit určených pro tuzemský trh.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Facebook zvýšil čtvrtletní zisk, tržby překonaly očekávání. Dařilo se i Amazonu či Googlu

Americká společnost Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 29 procent na 7,85 miliardy dolarů (184 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Její tržby překonaly očekávání analytiků, protože nárůst využívání internetu v době koronavirové krize podpořil její příjmy z reklamy.

Tržby americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetové firmy Google, stouply ve třetím čtvrtletí meziročně na 46,17 miliardy dolarů (bilion Kč) ze 40,5 miliardy dolarů, což znamená návrat k růstu. Překonaly odhady analytiků, když se díky přílivu inzerentů dařilo kanálu YouTube, ale i cloudovým službám.

Tržby internetového prodejce Amazon stouply ve třetím čtvrtletí o 37 procent na 96,15 miliardy dolarů (2,3 bilionu Kč) a překonaly odhady. Firma dnes sdělila, že čeká díky pokračování pandemie, kvůli níž mnoho lidí přesouvá nákupy na síť, meziroční růst mezi 28 a 38 procenty i v aktuálním čtvrtletí. Zisk se ztrojnásobil na 6,3 miliardy dolarů (147,7 miliardy Kč).

Zdroj: ČTK
Další zprávy