Rozdíl 30 let. Jaká auta se v Československu prodávala v roce 1989 a kolik stála?

Petr Korbel
29. 7. 2019 6:03
Pokud jste si před třiceti lety chtěli koupit automobil za československé koruny, museli jste zamířit do sítě mladoboleslavské Škody nebo Mototechny, a téměř tři čtvrtiny prodaných nových aut byly Škodovky. Sestavili jsme přehled, co se tehdy ještě dalo koupit.
Foto: Archiv Škoda Auto

Škoda Favorit

Pětidveřový hatchback, který nabízel dostatek prostoru pro pět cestujících. Nejmodernější a nejperspektivnější vůz z produktů tehdejšího východního bloku, s karosérii od italské firmy Bertone, přes občasné "dětské choroby" dobře prodejný i v západoevropských státech. Favorit měl výstavní premiéru na podzim 1987, první zákazníci si vůz mohli převzít v roce 1988.

Kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 1,3 litru byl uložený napříč a poháněl přední kola. Převodovku měl tento automobil pětistupňovou. Nejvyšší rychlost dosahovala 150 kilometrů za hodinu, spotřeba 6 až 8 litrů benzínu na sto kilometrů. Základní cena modelu Škoda Favorit 136 L činila 84 600 korun, lépe vybavená verze 136 LS stála zhruba 89 tisíc korun. Výrobce během roku 1989 expedoval téměř 75 tisíc vozů Favorit určených pro tuzemský trh.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Liberty Ostrava pokračuje s omezenou výrobou. Část zaměstnanců zůstane s nižší mzdou doma

Hutní společnost Liberty Ostrava pokračuje v provozu s omezenou výrobou, který zavedla v červenci mimo jiné kvůli vysokým cenám surovin a dovozu oceli ze zemí mimo Evropskou unii. Považuje ho za neférový. Nebude propouštět, ale část zaměstnanců, kteří už vyčerpali dovolenou, zůstane doma se sníženou mzdou. Odbory považují situaci za alarmující, nedávají ji ale za vinu vedení firmy, vnímají to jako evropský problém.

Zdroj: ČTK
Další zprávy