Petr Korbel
29. 7. 2019 6:03
Pokud jste si před třiceti lety chtěli koupit automobil za československé koruny, museli jste zamířit do sítě mladoboleslavské Škody nebo Mototechny, a téměř tři čtvrtiny prodaných nových aut byly Škodovky. Sestavili jsme přehled, co se tehdy ještě dalo koupit.
Škoda Favorit
Pětidveřový hatchback, který nabízel dostatek prostoru pro pět cestujících. Nejmodernější a nejperspektivnější vůz z produktů tehdejšího východního bloku, s karosérii od italské firmy Bertone, přes občasné "dětské choroby" dobře prodejný i v západoevropských státech. Favorit měl výstavní premiéru na podzim 1987, první zákazníci si vůz mohli převzít v roce 1988.
Kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 1,3 litru byl uložený napříč a poháněl přední kola. Převodovku měl tento automobil pětistupňovou. Nejvyšší rychlost dosahovala 150 kilometrů za hodinu, spotřeba 6 až 8 litrů benzínu na sto kilometrů. Základní cena modelu Škoda Favorit 136 L činila 84 600 korun, lépe vybavená verze 136 LS stála zhruba 89 tisíc korun. Výrobce během roku 1989 expedoval téměř 75 tisíc vozů Favorit určených pro tuzemský trh.